Auteur Topic: OEM Remschijf gescheurd: winter?  (gelezen 2233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hotel 317

OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Gepost op: 12 februari 2012, 15:06 »
Al enkele weken had ik het gevoel dat er steeds een stukje vastgevroren sneeuw van m'n remschijf af brak als ik weg reed.

Toen ik gisteren even de achterrem er bij pakte en een rare piep/"screech" hoorde, ben ik toch maar even gaan kijken:

OEM remschijf gescheurd; overal scheurtjes vanaf de gaten loodrecht naar buiten of binnen toe. aftermarket blokken, en de dikte van de schijf en blokken is nog prima

Ik weet niet of dit dikke pech is, of dat het een verhoogd risico is van winter + doorboorde remschijven is, maar indien jij dezelfde symptomen hebt of krijgt: wees gewaarschuwd.

Offline Waffie

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2012, 15:10 »
  wil je melden welk fabrikaat .. lijkt me wel interresant om te weten wat er fout is gegaan en wat daar de oorzaak van was.


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Peter_Winsum

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2012, 18:52 »
Beste Hotel,

Het zal vast komen omdat ik niet zo thuis benin SMS taal, maar wat is 'OEM' ?
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Brombeer

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2012, 19:33 »
Grunneger,

Dat is een aanduiding voor een aftermarketproduct dat volgens de specs van de originele fabrikant is geproduceerd.

Wiki weet daar meer over.

Je kunt bijvoorbeeld een originele spruitstukrubber kopen, of van een fabrikant volgens OEM norm.

Kras overigens Hotel, die remschijf. Heb ik nog nooit van gehoord (alsof dat wat zegt, maar ja)

Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Hotel 317

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2012, 00:12 »
Aaaaah, ik dacht dat de OEM fabrikant de fabrikant van het daadwerkelijk door Honda aangekochte product was: in het geval van de Twin dus  Nissin, DID, en Showa bijvoorbeeld.

Maar het gaat dus om een Nissin schijf met aftermarket blokken (volgens mij Lucas). Helaas heb ik geen camera die goed genoeg is om de scheurtjes goed in beeld te brengen.

Offline Marcel T

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2012, 06:46 »
[...]Helaas heb ik geen camera die goed genoeg is om de scheurtjes goed in beeld te brengen.
Als je genoeg kan zoomen/dichtbij genoeg scherp kan stellen --> zorg voor meer licht

Ik ben benieuwd naar de foto's
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline PimW

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2012, 20:12 »
Ik herken dat "losbreken". Morgen maar even kijken in de pauze.

Offline Brombeer

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2012, 23:09 »
Aaaaah, ik dacht dat de OEM fabrikant de fabrikant van het daadwerkelijk door Honda aangekochte product was: in het geval van de Twin dus  Nissin, DID, en Showa bijvoorbeeld.

Heb je nog gelijk ook. Dat zet bij mij ook iets recht.

Ik heb altijd gedacht dat OEM het in mij eerste reactie genoemde inhield.

Excuses.. :-X
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: OEM Remschijf gescheurd: winter?
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2012, 14:22 »
Ik heb gekeken maar bij mij geen scheuren. :)

Ik denk dat de blokken gewoon een beetje blijven plakken.