Auteur Topic: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant  (gelezen 1836 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pepijn

Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Gepost op: 18 februari 2012, 17:22 »
Aloha,

Nadat ik de kappen er af heb gehad heb ik nu een knipperlicht relais dat in de war is voor de rechterkant. De linkerkant functioneert nog gewoon. Wat ik vermoed is dat ik de kabel naar de fitting ergens los heb getrokken onder het rubber waardoor een kortsluiting is ontstaan.

Wat er gebeurt is dat het relais snel en onregelmatig tikt.

Klopt mijn vermoeden, of zou het ook nog iets anders kunnen zijn?

Pepijn

Offline Peter_Winsum

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2012, 17:32 »
Dat de clignoteur zo snel gaat komt omdat het knipperlicht niet goed functioneert. Die word dus nog wel aangestuurd. Heb je niet gewoon een kortsluiting gemaakt waardoor het lampje stuk is gegaan? Doe zowel voor als achter het niet? Soms gaan lampjes ook wel een gewoon stuk...
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Pepijn

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2012, 17:38 »
Hoi Grunneger,

Ik vermoed inderdaad kortsluiting in het voorste knipperlicht, veroorzaakt door te hard trekken aan het draadje waar de fitting aan zit. Ik had geen multimeter mee, maar de eerste actie a.s. maandag wordt doormeten van die fitting. De lamp zelf zag er nog goed uit. Het zou wel heel toevallig zijn (maar zeg nooit nooit idd) als het achterlicht de boosdoener is, ik heb immers alle kappen er voor af gehad.

Groet,

Pepijn
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2012, 20:23 door Pepijn »

Offline Oldtimer

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2012, 21:59 »
Vermoeden is juist tenminste als geen van de beide knippers het doet.
Als het er maar 1 is die werkt heb je gewoon een kapotte lamp.  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Pepijn

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2012, 17:43 »
Inmiddels de hele boel doorgemeten, maar met de knipperlichten is niets mis. Voor de zekerheid de fitting toch maar losgehaald en opnieuw vastgezet, en daarna van nieuw rubber voorzien. Na wat verder proberen, merkte ik dat als ik net even doordruk op de schakelaar, de knipperlichten wel gewoon goed functioneren. Het lijkt er dus op dat de schakelaar geen goed contact maakt. Dat kan zijn ontstaan toen ik de motor voor de winter in de was zette, misschien dat er wat water/zeep of was in de schakelaar is gekomen wat voor roest/slecht contact heeft gezorgd. Bij het proefritje vanmiddag ging het al steeds beter, dus misschien dat het zichzelf wel oplost.

Is die schakelaar uit elkaar te halen? Misschien dat contactspray het dan kan oplossen. Iemand nog tips?

Offline varaderohuibje

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2012, 20:27 »
zoekfunctie doet soms wonderen,
moderator is soms te vriendelijk  C:-)

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6573.0

Offline chaos

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2012, 20:48 »
of, voordat je de schakelaar helemaal uit elkaar peutert. probeer er eerst eens wat WD40 in te spuiten.

Offline Pepijn

Re: Knipperlicht relais in de war voor rechterkant
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2012, 00:21 »
Tsja, maar als ik alleen had gezocht had ik nooit de tip over de WD40 gehad, en nu dus wel:-) Kan me zo een middag werk schelen.

Bedankt!