Wat voor gekkigheid is dit nou weer? eerst twee blokken uit elkaar trekken en vervolgens alles in een doos wegzetten?
Het is mij niet duidelijk waar die 1500 euro die je hebt uitgegeven, nu in zit, maar maak eens een duidelijk plan:
1. Onderblok open, 4e versnelling vervangen(€170), oliepomp(€150) vervangen,
Eventueel: big-end lagerschalen meten / vervangen. van kogellagers, de lagernummers opschrijven en deze bij SKF halen (scheelt). Uitgaande as(€120) moet je zelf beslissen.
Nieuw neutraalsensortje(€16) (mijne was kaput voor de 80 000 KM).
Som van bovenstaande onderdelen is c.a. 416 euro, plus kogellagers (neem €100), en een pakkingset (wederom: €100, geen zin om het op te zoeken) en je zit op iets minder dan 650 euro voor een royaal gereviseerd
onderblok. Wanneer je een uitgaande as, 4e versnelling en oliepomp van een andere fiets kunt kannibaliseren ben je aanmerkelijk goedkoper uit. De neutraalsensor kun je gewoon vanaf de buitenkant bereiken en misschien haalt de jouwe de ton wel?
Dan kun je dat onderblok inspuiten met olie en onder de glazen koffietafel schuiven (niet buiten). en wachten totdat je er financieel weer tegenaan kunt voor het bovenblok, daar zal Ad je vast mee willen helpen.
Kleine disclaimer: Ik lepel deze te vervangen onderdelen even uit m'n hoofd op, als ik iets vergeten ben, mag men mij gerust corrigeren.