Auteur Topic: Rem blokjes  (gelezen 1505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline transrijder

Rem blokjes
« Gepost op: 28 februari 2012, 19:35 »
Ik ga mijn rem blokjes vervangen ik heb inmiddels zuigers schoon gemaakt maar wat moet ik nu precies invetten met koper vet de glij pennen maar de zuigers ook en achterkant rem blokjes .Wie kan mij veder helpen.

Groeten erik

Offline varaderohuibje

Re: Rem blokjes
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2012, 19:45 »

Offline Hotel 317

Re: Rem blokjes
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2012, 20:43 »
De glijpennen juist niet invetten met kopervet, maar met een lithiumvet. dit heb ik rechtgezet in mijn how-to.

Bij de volgende keer remblokken wisselen kon ik de brokken vet uit m'n klauw halen, en dat was nou juist net niet de bedoeling  8).

Remzuigers invetten met remvet (indien je dat hebt) , of bij gebrek daar aan: remvloeistof. De achterkant van de remblokken kun je inderdaad wel invetten met kopervet om piepen tegen te gaan.

Offline daandus

Re: Rem blokjes
« Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2012, 17:58 »
wij lopen alle remklauwen nu iedere 6000 km na, da's iedere 2 maanden voor ons zeg maar....
(maar da's ook bij flink misbruik en door zoute zooi rijden natuurlijk)

Schoonmaken, spul uit elkaar halen. (goed bijhouden welke blokjes bij welke voorschijf horen!).  Dan druk ik de zuigers wat naar buiten. Zuigers oppoetsen en invetten met lagervet of wat voor vet dan ook. Dan heb ik een kleine lijmklem, daarmee druk ik de zuigers weer terug. De klauw spuit ik dan in met wat wax, en alle pennen vet ik flink in.
Daarna de boel weer in elkaar. anderhalf prutsen uur voor 2 motoren ;-)

@Hotel, invetten met remvloeistof??? Da's toch corrosieve rommel, of niet?
... was ooit lid ...

Offline Waffie

Re: Rem blokjes
« Reactie #4 Gepost op: 01 maart 2012, 01:30 »

we hebben alle vast wel een mening..waar mee in te vetten

naar moderne maatstaaf echter de pennen en de achterzijde licht insmeren met keramisch vet (ditmede  om zijn hoge temp bestendigheid)

kopervet is ook wel hitte bestendig echter het droogt in waardoor juist de aanwezige koperdeeltjes de rubbers kunnen beschadigden.

het terugmonteren van de remzuigers  hoort te gebeuren  met hulp van een likje ATE vet of indien niet voorhanden wat verse remvloeistof

werk schoon en  nauwkeurig
remvloeistof is een goedtje dat lakkken aantast  en bij morsen direkt wegspoelen met overvloedig water
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl