Okay....
QH-pomp: we hebben er 3 gehad... wat een klerezooi! Misschien heeft Two Plugs er geluk mee, wij hadden het zeker niet! 2 vd 3 sneuvelden... binnen pakweg 20kkm.
Vacuumpomp: dat wil ik niet. Vandaag de AT ook weer aan moeten duwen (laptop tevaak geladen ;-)) en da's lastiger om dan je vlotterbakken vol te pompen... ook hoor ik spookverhalen dat je accu heel goed moet zijn als je leegstaat en de boel door moet starten met een koud blok. Niet echt iets voor De Reiziger dus. denk ik ;-).
Die Facet-boel ziet er goedkoop uit, maar wel solide. Mijn kopie-pomp ziet er exact hetzeflde uit, zelfs de typecoderingen zijn identiek. Ontdekt dat ik de 7-10PSI versie heb, i.p.v. de 3-4,5PSI versie waar iedereen mee rondrijdt. Iemand enig idee of ik daar gezeik mee ga krijgen? Ze rijdt er prima op nu ;-)
En voor iedereen die beweert dat goedkoop spul niet goed kan zijn: KOOP EEN ORIGINELE POMP, 200 EURO BIJ DE DEALER..... en dan moet het supergoed zijn natuurlijk!
Heb nog 4 defecte liggen, mocht iemand interesse hebben.... kl3r3zooi.
Wel nog een handige tip: ik heb voor 1 euro van die simpele benzinefilters gekocht (die natuurlijk de kleine tuutjes hebben voor Honda), omdat ik:
a. 20 euro voor honda-filters achterlijk vind (maar dan is het vast heel goed spul ;-))
b. imitatiespul, geen idee of dat slechter is. Bij ons 2 gebroken nu, maar misschien had dat met origineel ook gebeurd.
c. 10mm-benzinefilters nergens te koop zijn, of enkel in formaat 'emmer'.
Gewoon de tuutjes warmstoken met een aansteker, en met schroevendraaiers/imbussleutel/tandenborstels lamgzama de tuutjes uitrekken tot pakweg 8/9mm. Werkt prima! 1 eurootje stuk....