Auteur Topic: De handdoek in de ring...  (gelezen 18799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #30 Gepost op: 05 maart 2012, 16:38 »
.....  8)

'k Had hetzelfde model, en eentje kapte er compleet mee, de andere gaf ellende. Mijn motor ging op 1 poot lopen, en ik heb werkelijk alles vervangen (kabelboom, bougies, boegiekabels, CDI, bobines) en kreeg het niet opgelost. QH eraf, opgelost.  Nr 3 werkte zonder problemen.

Ik heb vandaag nog wat gezicht naar een 40105 (3-5 PSI ofzo) FACET-kopie, maar kan die hier niet vinden.
Dus rijd ik met die 7-10 PSI versie, de 40107. Werkt prima, bijft idd doorpompen, maar dat deed de QH ook als de motor op z'n kant ging trouwens! De originele stopt wel, raarrrrr...

... was ooit lid ...

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #31 Gepost op: 05 maart 2012, 17:30 »
Daar zou ik niet mee durven rijden, als je door een valpartij gewond vast onder je motor blijft liggen en die pomp blijft maar door pompen.....   gratiscrematie.nl    Bouw er even een relais tussen Daan, draadje pakken vanaf je oliedruksensor, die onderbreekt als je omvalt.
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #32 Gepost op: 05 maart 2012, 18:17 »
dat zat ik ook al te denken ja... heb het relais al liggen!
Gelukkig rijden we bijna altijd samen.... hopelijk zet Mirjam het contact even voor me af ;-)

Maar denk je dat het schade gaat veroorzaken dat die pomp 7-10PSI geeft, dubbele druk dus? Geen idee wat de originele doet (als 'ie 't doet...), misschien geeft die wel veel meer druk :-P

p.s. waardeer je foto zeer... maar moet ie niet geupdate worden?;-)
... was ooit lid ...

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #33 Gepost op: 05 maart 2012, 20:29 »
zoiets ;)
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #34 Gepost op: 05 maart 2012, 20:35 »
maaruh die hogere druk, tja ik durf er niks over te zeggen. Als ik in jou schoenen stond ging ik het met vacuumpomp proberen, lekker in de rijwind hangen voor koeling. en jullie rijden toch niet vaak de carburateur helemaal leeg lijkt me, dus accu leeg starten is niet echt een ding.
Varadero SD02  2004

Offline max-e

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #35 Gepost op: 05 maart 2012, 22:31 »
Daan,
je kunt alternatief ook de elektrische Pierburg pomp type nr. 7.21440.51 gebruiken. Deze heeft de juiste pomp-druk en wordt vaak als vervangende pomp in luchtgekoelde Volswagens gebruikt. Misschien is deze in Zuid-Amerika te verkrijgen. Ik rijd zelf al meer dan 50.000km met een Pierburg pomp. Met een verloopbus past deze pomp in de originele houder. Als je op zeker wilt spelen, mag je ook hier een relais tussen plaatsen, maar het kan natuurlijk ook zonder.
goede reis verder

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #36 Gepost op: 06 maart 2012, 16:44 »
dat pompje ken ik ja, bedankt voor het artikelnummer! ;-)

Na 140 probleemloze km's vanmorgen begon het gedonder weer; m'n motor hapert en stottert. Lijkt hetzelfde gedonder van 4 jaar geleden, wat opgelost werd door de QH-pomp te wisselen.... raarrrrrr
Maar goed, Santiago haal ik wel, desnoods duw ik 'm!
... was ooit lid ...

Offline Waffie

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #37 Gepost op: 06 maart 2012, 18:39 »
ik begin toch steeds meer vraagtekens te plaatsen waarom jij pompen slijt als zoete broodjes

menig biker heeft ervaring met de twin op verre reizen en verder....... maar zo vaak als jij problemen hebt doet mij geloven dat jij toch iemand erg boos moet hebben gemaakt.

of is er mogelijk toch ergens een reden

al met al ... waarom... waarom waarom
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline V-Twin

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #38 Gepost op: 06 maart 2012, 20:07 »
Daan, heb je al eens een extra massa draad naar je pomp aangelegd?

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #39 Gepost op: 06 maart 2012, 20:32 »
Daan had jij 4 jaar geleden geen problemen met die zelf aangelegde slangen voor de vlotterbak beluchting, die slangen die voorkomen dat je vlotterbakjes na drie dagen leeg verdampt zijn. Ik heb gemerkt dat er na een valpartijtje benzine in het laagste punt van die slang blijft staan en dat zorgt ervoor dat er niet meer genoeg luchtdruk op de vlotterbakjes komt, rij je over hobbels dan beweegt die benzine wat en krijg je weer wat lucht en loopt de motor weer een tijdje goed, als de motor wat langer staat verdampt de benzine in het slangetje en loopt de motor ook weer goed.
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #40 Gepost op: 07 maart 2012, 00:37 »
@ Ad: tja, geen idee... heb m'n karma onlangs nog flink opgeladen, maar maybe daarvoor stoute dingen gedaan? ;-) 'k Weet echt niet waarom de boel alsmaar stuk gaat; vergeet niet dat we 38500 km hebben gereden, da's 77000 AT-km's... dan is een beetje onderhoud niet gek natuurlijk. Het is gewoon maf dat al die pompjes nu terug staan te soppen... snaputooknie. Nog steeds beter dan IEDERE BMW die we tegenkomen! 8)

@ V-twin: nope, geen nieuwe massa getrokken. maar de pompjes lopen keurig, pompen als een malle! Ik heb  wel een extra 12V aansluiting, dus kan de pomp altijd laten draaien als ik dat wil (o.a. om de benzinebrander te vullen...) en een aftap na de pomp, kan dus altijd draaien en testen

@XLVtuur: Die slangenellende.... dat was ook een nagel idd, maar da's opeens opgelost. Geen idee waarom, maar geen problemen meer mee. Neemt niet weg, dat Mirjam d'r koe altijd meteen aanslaat, en de mijne soms nog wat leeg lijkt te dampen...  Die ouwe koe is gewoon bizar; loopt als een naaimachientje na 146000km, en we moeten 1 liter olie op 25.000 km bijvullen....

Vandaag de Facet-kopie uitgewisseld (had er twee...) en het werkte gewoon niet. Heb m'n Honda-pomp weer erop, met een tweede filter na de pomp voor de zekerheid. Draait als een trein, maar goed... niet voor lange termijn. Moet gewoon 10mm benzine-proof terugslagklepjes vinden, dan zijn al m'n honda-pompen weer te gebruiken! haha.

Nooit heeft iemand kunnen verklaren waarom 1 poot uitvalt bij gebruik van de QH pomp, of nu dus met de Facet-imitatie.... ik snap het ook niet!
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2012, 01:00 door daandus »
... was ooit lid ...

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #41 Gepost op: 14 maart 2012, 01:30 »
Heb de beluchtingsboel aangepast, loopt nu keurig af naar de drain zeg maar.
Nog een pompje gekocht (dit maal in een heus FACET-doosje, maar ook een kopie) en gemonteerd.

Rondje rijden, sta ik midden in de stad weer stil; ik snap er geen bal van. Pompje loopt, heb benzine uit m'n aftapkraan na de pomp.
... was ooit lid ...

Offline chaos

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #42 Gepost op: 14 maart 2012, 05:57 »
zou haast zeggen dat er vacuüm wordt getrokken in de tank.

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #43 Gepost op: 14 maart 2012, 12:14 »
zou haast denken dat je een elektrisch probleem hebt, ik bedoel als de carburatie helemaal op orde is en hij valt toch uit, blijft er weinig anders over.
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #44 Gepost op: 14 maart 2012, 14:08 »
tja... vacuum in de tank lijkt me niet, want ik kan gewoon benzine aftappen en met m'n andere pompjes werkt hij prima. (op die backflow naar de tank na dan).

Goed nieuws: kan waarschijnlijk aan een vacuumgebakkie komen van een 750 Supertenere.
Past dat, en zo ja, waar sluit ik dat op aan en waar moet ik op letten?
Lees op internet uiteraard weer allemaal horror-verhalen over die vacuumpompies.....

@ Arthur: daarom is 4 jaar geleden ook eerst alle electra vervangen.... en dat maakte geen verschil. d'r zit iets niet lekker, maar het komt en gaat met verschillende pompen.
Vraag me af of deze pompen wel lekker werken met het brandstofpomrelais, heb het idee dat hij op constant/direct 12V harder tikt. (zo hard ,dat je hem hoort bij het stoplicht :-S )
Vanmiddag weer ff testrijden....
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 16:13 door daandus »
... was ooit lid ...

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #45 Gepost op: 16 maart 2012, 00:18 »
vandaag pomp nummer 10 gekocht, want nr 9 liet de carbs ook overpiesen en werd loeiheet.
Nummer tien was een tweedehands vacuumpomp van een 750SuperTenere, later bleek deze defect te zijn.
Bij een toffe motorzaak (met 4 at's in de garage!) de carbs eraf gehaald, alles leek schoon.
Later alsnog problemen, ook de originele liet de carbs overlopen.
De hele zooi er weer vanaf, en de beste man slooptje dat messing bakkie eruit waar de vlotternaalden in zitten Toen bleek dat bij een AT 10,2mm diameter te zijn, i.p.v. 9,8 voor de rest van de wereld. Kortom: zijn reserveonderdelen pasten niet. Nu dus maar een 9.8mm dikke erin geplakt met epoxy... wat voor keus heb je. Niet mijn stijl, overigens.
Wel tof, hij had een werkende originele pomp liggen, en die draait als een speer nu. Na 80.000 km, in 5 jaar, rijdt Daan weer met een originele ongemodificeerde pomp!  :-[\

Morgen heb ik heel de dag uitgetrokken om AL m'n defecte Honda-pompen te gaan proberen met water en wat slangen. Gewoon kijken of ik iets kan ontdekken wat er loos is.
Als iemand ook maar enig idee heeft, of een tip of iets, dat is meer dan welkom!
De lol is er wel een beetje af nu (bij experimenten vang ik tegenwoordig de benzine op en goot 't terug in de tank... zo vaak als ik nu pompen wissel, het begint een serieus effect op het dagbudget te hebben!  8))
Ik geloof eigenlijk niet helemaal dat die pompen echt stuk zijn, er is iets anders loos.... misschien dat die aftermarket-contactpunten de pomp te snel laten schakelen, waardoor de terugslagklep niet de tijd krijgt om te sluiten ofzo?

By the way: RDo7A draait ook zonder gasklepsensor... was ik vergeten aan te sluiten ;D
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2012, 03:27 door daandus »
... was ooit lid ...

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #46 Gepost op: 16 maart 2012, 18:09 »
met/zonder condensator&diode maakt niet uit, blijft klapperen
directe 12V of via het relais maakt ook niet uit...

ik snap 't niet!
... was ooit lid ...

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #47 Gepost op: 16 maart 2012, 19:39 »
het is een beetje werk (maar je hebt de tijd he 8)) maar kun je de carbs en pomp niet eens omwisselen met die van de andere AT, als jou probleem dan bij haar opduikt weet je al veel meer, als jou probleem bij jou blijft ben je ook al weer wijzer.
Varadero SD02  2004

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #48 Gepost op: 16 maart 2012, 19:55 »
Hi Arthur,

Vandaag een fles verbouwd tot brandstoftank,en met water zitten spelen. De pomp bouwt best druk op, maar bij tegendruk blijft hij klapperen en pomp dus vloeistof terug. Dat gebeurt nu bij mijn motor, maar we hebben ook 1 pomp bij Mirjam gewisseld vanwege hetzelfde euvel. Gok dat het probleem toch bij de pomp zit, en niet bij de carbs...  bij mij waren echter de vlotternaalden rot door (denk ik) gebruik van te hoge druk-pompen. (lees: imitatie Facet,40107, 7-10PSI).
... was ooit lid ...

Offline xrvtuur

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #49 Gepost op: 16 maart 2012, 20:26 »
tja lastig, je moet echt aan een frisse lage drukpomp zien te komen
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #50 Gepost op: 16 maart 2012, 22:04 »
tja lastig, je moet echt aan een frisse lage drukpomp zien te komen

Soms... zou je gewoon overwegen een originele nieuwe te gaan kopen.

Tenminste 35.000 km geen last! :P :P :P
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #51 Gepost op: 16 maart 2012, 22:52 »
da's wel een goeie ja.... afschrijving op je pomp is hoger dan op je ketting of remmerij, maar dan heb je ook wat!  ;D
Geen idee wat voor druk de pomp levert; als je m'n laat 'verpiesen' tegenover m'n andere pompen komt íe net zo ver. (da's pas een meting! ;-)  Het voelt niet echt minder als de Facet-kopieetjes die 7-10PSI beweren te leveren, maar goed... meting van niets natuurlijk.

Heb net 1 pomp open gezaagd; maar nog niet echt tijd om er goed naar te kijken. Morgen hopelijk even mee verder (al zitten we dan weer 'on the road'); zal foto's maken. Snap wel meteen waarom zo'n ding 200 euro moet kosten trouwens. Zit zeker voor 2 euro aan plasic in...
Als iemand specifieke vragen heeft omtrent het binnenwerk hoor ik het wel.
Ik maak waarschijnlijk 'nagels' van enkele onderdeeltjes...

by the way, die benzinefiltertjes die ik nu gebruik:
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1340&ktlg_lang=1&ktlg_02_sFilter=WK32&ktlg_02_sFilterList=WK32&ktlg_02_marke=AUDI&ktlg_02_mdrbz=Coup%25E9+%252F+Quattro+%2881%2C+85%29&ktlg_02_Mitbz=&ktlg_subpage=01&gobackToPage=2
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2012, 23:31 »
..afschrijving op je pomp is hoger dan op je ketting of remmerij..

Zomaar kans dat, tegen de tijd dat jij weer een kettingset versleten hebt, je zelf al aardig in de buurt komt, met al die experimentjes...
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #53 Gepost op: 17 maart 2012, 04:19 »
ach, heb voor 4 universele pompjes 45.000 pesos betaald, pakweg 70 euro. Zonde van 't geld, maar niet schokkend. De schade aan m'n ego is groter ;-)


by the way: afschrijving op remblokjes kan ook snel gaan: m'n laatste set achterremblokken  ging 13.000 km mee! en ik ben niet zo'n achter-remmer.... lang leve aftermarket! :-S
... was ooit lid ...

Offline EDxrv

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #54 Gepost op: 22 maart 2012, 21:31 »
En? Como esta?
Meestal is het gewoon vuil.
Zijn de rubbers van de pompen bestand tegen eventueel andere aanwezige stoffen?


Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #55 Gepost op: 23 maart 2012, 13:13 »
tja, heb 1 pompje open gesloopt en alles ziet er goed uit.
Alles schoongemaakt (zat een klein beetje vuil in) en weer in elkaar gezet. Dat krijg je niet meer goed dicht, dus met wat ty-wraps heb ik het dermate stevig vast gezet dat ik het kon uitproberen met wat water.
Maar helaas, hij drukt nog steeds vloeistof terug naar de inlet. Dat die je ook gewoon stromen. Ik snap het echt niet meer!
Alle rubbers leken okay, en de terugslagklepjes hebben uberhaupt geen rubbers is een metalen plaatje tegen een plastic vlak.
... was ooit lid ...

Offline EDxrv

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #56 Gepost op: 23 maart 2012, 14:49 »
Ik heb wel ervaring met doseerpompen van Iwaki en Prominent. Werkt metzelfde principe. Er zitten aan beide kanten dubbele terugslagkleppen. Soms zie je er niks aan en als je alles weer vervangt werkt het als vanouds.
Die klepejs werken met balletjes op een plaatje. EPDM: base-bestendig of FPM: zuurbestendig. Als je deze rubbers verwisselt krijg je problemen. Bij FPM bij basische stoffen duurt dat wat langer maar uiteindelijk krijg je problemen.


Offline daandus

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #57 Gepost op: 25 maart 2012, 16:58 »
zo hip zijn die pompjes niet hoor, al zou je voor dat geld wel meer verwachten!

Het is gewoon een metalen plaatje wat door een veertje (en soms vloeistofdruk) op een plastic huisje gedrukt wordt. Dat maal 2, en er zitten 2 rubber flappen in, eentje als afdichting naar de pilaartjes, eentje als membraam. That is all!
... was ooit lid ...

Offline Neet

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #58 Gepost op: 25 maart 2012, 17:28 »
Maar helaas, hij drukt nog steeds vloeistof terug naar de inlet. Dat die je ook gewoon stromen. Ik snap het echt niet meer!

Doe je deze er tussen. Heb ik met mijn auto ook moeten doen al waren dat iets andere problemen.
http://www.kramp.com/shop/action/item_30_-17__98513_Brandstof+terugslagklep+8mm 

Offline EDxrv

Re: De handdoek in de ring...
« Reactie #59 Gepost op: 26 maart 2012, 21:39 »
Het is toch een membraanpomp, geen roterende pomp?