vandaag pomp nummer 10 gekocht, want nr 9 liet de carbs ook overpiesen en werd loeiheet.
Nummer tien was een tweedehands vacuumpomp van een 750SuperTenere, later bleek deze defect te zijn.
Bij een toffe motorzaak (met 4 at's in de garage!) de carbs eraf gehaald, alles leek schoon.
Later alsnog problemen, ook de originele liet de carbs overlopen.
De hele zooi er weer vanaf, en de beste man slooptje dat messing bakkie eruit waar de vlotternaalden in zitten Toen bleek dat bij een AT 10,2mm diameter te zijn, i.p.v. 9,8 voor de rest van de wereld. Kortom: zijn reserveonderdelen pasten niet. Nu dus maar een 9.8mm dikke erin geplakt met epoxy... wat voor keus heb je. Niet mijn stijl, overigens.
Wel tof, hij had een werkende originele pomp liggen, en die draait als een speer nu. Na 80.000 km, in 5 jaar, rijdt Daan weer met een originele ongemodificeerde pomp!
\
Morgen heb ik heel de dag uitgetrokken om AL m'n defecte Honda-pompen te gaan proberen met water en wat slangen. Gewoon kijken of ik iets kan ontdekken wat er loos is.
Als iemand ook maar enig idee heeft, of een tip of iets, dat is meer dan welkom!
De lol is er wel een beetje af nu (bij experimenten vang ik tegenwoordig de benzine op en goot 't terug in de tank... zo vaak als ik nu pompen wissel, het begint een serieus effect op het dagbudget te hebben!
)
Ik geloof eigenlijk niet helemaal dat die pompen echt stuk zijn, er is iets anders loos.... misschien dat die aftermarket-contactpunten de pomp te snel laten schakelen, waardoor de terugslagklep niet de tijd krijgt om te sluiten ofzo?
By the way: RDo7A draait ook zonder gasklepsensor... was ik vergeten aan te sluiten