Techniek > Honda Africa Twin
Tips om naar te kijken bij aanschaf van een AT
Gerard Schlooz:
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en dat komt omdat ik nog geen motorrijder ben. Ik heb mijn oog laten vallen op een honda africa twin, omdat dit, naast dat het een hele mooie motor is, ook volgens mij een motor is waarmee je vrijwel overal kan komen en die het altijd doet.
Ik heb er een op t oog die in een shop staat en ik wil deze wellicht morgen gaan kopen. Ik dacht dat het wel verstandig zou kunnen zijn om mensen met honda (AT) ervaring te vragen naar tips. Vooral over waar ik op zou moeten letten bij de aanschaf van de motor, waar ik op zou moeten letten tijdens de proefrit of andere dingen. En ik vind dat de motor ook wat aan de dure kant is maar dat vind ik van elke AT die ik zie.
Het aanbod dat ik heb staan is 2250 voor een RD07 uit 1993 met 60d op de teller.
Graag hoor ik wat jullie hiervan denken en dus waar ik morgen op zou moeten letten. Een andere optie zou zijn om nog een tijdje te wachten en te kijken maar ik verwacht dat de prijs alleen maar hoger zal worden de komende tijd (ivm aanbreken van het seizoen).
Groeten Gerard
Oldtimer:
Dag Gerard,
Welkom hier.
Duur of niet duur is betrekkelijk.
Als het een goede motor is en een vertrouwd adres zijn die 2250 euro echt geen hoge prijs.
Anders wordt het natuurlijk als je een kat in de zak koopt. Een aantal dingen kun je natuurlijk al gewoon van buiten af al zien.
Banden, ketting, lak, vering en alle normaal aan slijtage onderhevige onderdelen zijn gewoon relevant.
Verder kun je hier :
http://www.transalpclub.nl/site/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=31&Itemid=46
ook een heleboel aankooptips vinden.
Misschien zijn er zelfs leden die je willen helpen met de aankoop. Je zult dan zelf een oproep moeten plaatsen.
Ik heb geen ervaring met een Twin, maar een aantal andere leden uiteraard wel.
In elk geval suc6 met je avontuur.
Bono:
Zie de aankooptips: http://www.transalpclub.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=59:aankooptips&catid=31:algemene-techniek&Itemid=46
Je zegt dat je nog geen motorrijder bent, maar je vraagt wel waar je op moet letten tijdens een proefrit ??? ? Dat wordt vast spannend :P . Dan kun je volgens mij beter letten op C:-) .
Lees het forum eens door (AT gedeelte). Daar steek je ook vast zaken op. Succes morgen en laat ff wat weten.
B.
Gerard Schlooz:
Ja die tips had ik ook al gevonden, fijn. Ik ga kijken met 2 vrienden die we het eea aan motorervaring hebben en de zaak kennen dus ik heb er wel goede hoop op.
Ik las ook dat de brandstof pomp vaker problemen geeft bij de AT door het schakelmechaniek dat er boven zit. Hoe kan ik zien of de pomp in slechte conditie is?
Ik zal zeker iets laten weten morgen, hopelijk ben ik dan een trotse eigenaar van mijn eerste motorfiets!
PH-ADW:
Hi gerard,
neem iemand mee die een beetje verstand van motoren heeft. die kijkt er "neutraler" naar dan jij zelf.
Belangerijkste punt om bij de AT te controlleren:
Kijken of de as waar het voorste tandwiel op zit niet is ingesleten.
Gewoon aan de handelaar vragen of hij even het kapje van het blok haalt.
( schakelpook er af en 2 boutjes los = 2 minuutjes werk )
Wil hij het niet laten zien, AT laten staan.
Niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar een gewaarschuuwd mens telt voor twee...
Er is genoeg over geschreven op het forum.
Groeten en suc6 !
Anko.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie