Algemeen > Algemene discussie

Pasvorm Lidl systeemhelm

(1/5) > >>

V-Twin:
Was vanochtend ff bij de Lidl voor de motorsokken, prima dingen overigens.
Direct eens gekeken naar de systeemhelmen. Op het eerste gezicht zien die er redelijk, zeker voor het geld, tot goed uit. Heel wat accessoires die je zelfs bij een gerenommeerd merk er niet bij krijgt.
Pasvorm viel me zeker niet tegen,
TOT DAT
ik de roll off test deed.
Ik kon de helm, zonder me zelf met de kinband te wurgen, eenvoudig achterover kantelen. Nee ik had niet geen helm op die te groot was  ;)
Kortom heb je de helm al in huis of wil je de helm nog gaan kopen, doe ff de roll off test. Je hebt na aankoop 7 dagen de tijd om de helm na aankoop te retourneren.

Biker000:
Kan je de roll off test visueel maken?

V-Twin:
Visueel niet maar zal het kort beschrijven.

Zet de helm op en maak de kinband vast (band moet aansluiten op de hals).
Test eerst of je de juiste maat hebt. Normaal gesproken doet dat door de helm vast te pakken bij het kinstuk (onder vandaan) en de helm voorzichtig heen en weer te bewegen. Als het wenkbrauwen op en neer gaan en de helm voel je rondom je hoofd goed zitten heb je de juiste maat te pakken.

Roll-off test. Pak het kinstuk vast waarbij je je arm van achter vandaan naar voren beweegt. Probeer vervolgens de helm naar achter te trekken. Als het je lukt om de helm naar achter te trekken, je voorhoofd wordt dus zichtbaar, dan heb je geen goede helm te pakken.

In dit filmpje doen ze de test van achter naar voren. Beide kanten op moet je dus testen.

http://www.youtube.com/watch?v=rcSmyveOLkU

ron overkleeft:
Snap niet dat iemand overweegt zo,n helm te kopen,zal zelf nooit gaan bezuinigen op een helm.
Het kan nooit dat die dingen even veilig zijn als de gerenommeerde merken.Je zit niet op een snorfiets
met 25 km p.u.

Brombeer:

--- Citaat van: ron overkleeft op 03 maart 2012, 23:32 ---..Snap niet dat iemand overweegt zo,n helm te kopen...........

..Het kan nooit dat die dingen even veilig zijn als de gerenommeerde merken..

--- Einde van citaat ---

Ik heb ook een carbon helm. Wat daar het probleem mee is, is dat de helm de maximale klap wel aankan, maar het hoofd erin niet.

Je hebt niks aan een goed pak als je tussen de paaltjes van de vangrails terecht komt.

Ik ben eens aangereden en van mijn motor geslingerd. Nadat ik weer een beetje recht de wereld inkeek, bleek dat ik de val op de kop had opgevangen. Een centimeter of tien naast een betonnen 'gas'-paaltje..

Een helm? Goed voor huis-tuin-en-keuken-vallen. Veiligheid is maar betrekkelijk!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View