Auteur Topic: de eerste serieuze rit - Lap! waarschijnlijk brandstof pomp?  (gelezen 1225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline defendercrazy

Hi, na enkele weken geen gesleutel te kunnen doen aan de AT (mucho trabajo)
gingen we vandaag dan een eerste ritje doen. Een mountainbike ritje met een vriend, hij op DR400 en ik op AT.
Alles ging goed, tot we na een hobbelig stukje terug bij de weg komen.
We hebben een minuutje stationair gedraaid en toen we weer vertrokken, voelde het aan alsof er geen benzine meer kwam. Dus snel op reserve gezet, maar motor sloeg toch af..........

Effe gewacht, toen deed ie het weer, ah nee,  slaat toch terug af.

Een beetje gefrunnikt met de brandstofpomp en nog een paar keer starten, en afslaan. Nog een beetje lummelen en toen deed ie het gewoon weer als van tevoren.
Snel (op het gemak) naar huis zonder problemen.

is dit het bekende probleem met de brandstof pomp? Of is dit eerder elektrisch? Waar moeten we beginnen kijken?
Aha, hier nog een foto van toen ik m net gekocht had,

image hosting jpg

nog even een fotootje van net voor we weg reden.


De groeten
image hosting


Offline Eddy

Re: de eerste serieuze rit - Lap! waarschijnlijk brandstof pomp?
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2012, 12:00 »
heb ik met mijn twin ook, komt mogelijk door de modificatie die ik vanwege moeizaam starten na meerdere dagen stilstand heb doorgevoerd.
ik heb het vermoeden dat door het gehobbel, benzine via de vlotterbak overloop weg stroomt, en vervolgens de verdere beluchting van de carburateur "verstopt"raakt door brandstof in de relatief kleine diameter van de slangen.

( edit;  zonder modificatie is het startprobleem door leeg verdampte vlotterbakken ook op te lossen door even kort de startknop in te drukken, de benzinepomp begint dan te pompen - je hoort hem tikken- wanneer deze stopt met tikken zijn de vlotterbakken vol, hierna starten en lopen!  gaat helaas niet op als er zoals bij mij een vacuümpomp gemonteerd is )

hierbij ook een link naar een topic dat daarover gaat:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3744.msg36876#msg36876


« Laatst bewerkt op: 05 maart 2012, 12:51 door Eddy »
Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996

Offline defendercrazy

Re: de eerste serieuze rit - Lap! waarschijnlijk brandstof pomp?
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2012, 13:17 »
Hi Eddy, bedankt voor je reactie.

Bij mij sloeg de motor af nadat we al een tijdje stilstonden, met de motor nog draaiende. We spraken net af waar we naartoe ging rijden toen we uit het bos kwamen. Ik denk dat dit ongeveer anderhalve minuut geduurd heeft?
Bij het wegrijden, nog even een drukke baan gekruist, en dan erna viel tie uit.

Is dat het bekende symptoom van de beluchting? Of moet ik at met de benzine pomp?
De pomp is nog de originele, van in 1995...
Vriendelijke groeten,

Offline Eddy

Re: de eerste serieuze rit - Lap! waarschijnlijk brandstof pomp?
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2012, 13:27 »
mijn ervaring is tijdens of kort na gehobbel.....
kan natuurlijk ook de pomp zelf zijn!

je kunt in ieder geval de contactpuntjes van jouw pomp even controleren, even het kapje er af...
eventueel met een nagelvijltje/schuurpapier weer op te lappen.
is vast wel ergens een topic over, even de zoekfunctie gebruiken.

moet nu naar mijn werk
succes!
Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996


Offline defendercrazy

Re: de eerste serieuze rit - Lap! waarschijnlijk brandstof pomp?
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2012, 21:19 »
Bedankt voor de reacties maar,

wat zou nu de oorzaak zijn? De pomp of de ontluchtig?

ik heb even het kapje van de benzinepomp gehaald, even een schuurpapiertje tussen de punten gehaald.
Ik heb ook al ergens gelezen dat men een stukje plastic boven een van de contactpunten plakt. tussen de rubber buffer en de rug zijde van een punt.

Heeft iemand dit ook al gedaan?
Naar 't schijn een reparatie omje onderweg voort te helpen.

Groeten

Offline Miquel

Re: de eerste serieuze rit - Lap! waarschijnlijk brandstof pomp?
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2012, 21:33 »
heb ik met mijn twin ook, komt mogelijk door de modificatie die ik vanwege moeizaam starten na meerdere dagen stilstand heb doorgevoerd.
ik heb het vermoeden dat door het gehobbel, benzine via de vlotterbak overloop weg stroomt, en vervolgens de verdere beluchting van de carburateur "verstopt"raakt door brandstof in de relatief kleine diameter van de slangen.

( edit;  zonder modificatie is het startprobleem door leeg verdampte vlotterbakken ook op te lossen door even kort de startknop in te drukken, de benzinepomp begint dan te pompen - je hoort hem tikken- wanneer deze stopt met tikken zijn de vlotterbakken vol, hierna starten en lopen!  gaat helaas niet op als er zoals bij mij een vacuümpomp gemonteerd is )

hierbij ook een link naar een topic dat daarover gaat:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3744.msg36876#msg36876


Dit komt mij heel bekent voor, ik heb nu 2 slangen.
Het rechter slangetje sluit je aan voor op de weg, het linker slangetje (afgedopt) gebruik je voor off road.

Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996