Auteur Topic: Handig volt metertje. Tip!  (gelezen 6152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Neet

Handig volt metertje. Tip!
« Gepost op: 06 maart 2012, 19:41 »
Deze is prettig te gebruiken voor als je problemen hebt met je elektronica.
Inpluggen....klaar. Beetje dubbelzijdig tape en je leest direct af tijdens rijden.
Niet waterdicht, dat zal je zelf moeten dan als ie op de motor moet blijven.

Kost nu nog geen 15,- en wordt gratis verzonden. Duurt meestal wel 2 a 3 weken.

http://www.dealextreme.com/p/3-0-lcd-car-digital-thermometer-with-voltage-clock-display-black-119723

Offline Oldtimer

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2012, 19:52 »
Handig ding maar zeker niet te gebruiken als permanent op de motor.
Ik heb er een van Conrad aangeschaft en met siliconenkit waterdicht proberen te maken.

Een regenbuitje en de condens zit tot in het display.
Ik zoek gewoon ff verder naar een waterdicht type wat in de kuip kan worden gemonteerd.
deze bijvoorbeeld:

http://www.conrad.com/Voltmeter.htm?websale7=conrad-int&pi=842060&ci=SHOP_AREA_17287_0306020&Ctx={ver/7/ver}{st/3ec/st}{cmd/0/cmd}{m/websale/m}{s/conrad-int/s}{l/int/l}{sf/<s1>Voltmeter</s1>/sf}{p1/e65b18596afcf68146c7633190e2d3d0/p1}{md5/7d18e6acd11129cee076c6055b6798ba/md5}

« Laatst bewerkt op: 06 maart 2012, 20:35 door varaderohuibje »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2012, 19:57 »
Het gaat ook om het gemak om een elektronica probleem te tackelen. Zo lekker makkelijk.

Overigens is de mijne nu twee jaar waterdicht..... Ander type, knopjes vond ik niet belangrijk, de voltmeter wel.
Dit model lijkt mij door een handige snuiter nog makkelijker waterdicht te maken.
Is niet moeilijk.

Offline Menno

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2012, 20:57 »
Gewoon ff volgieten met hydronogwattus hars.... ik bedoel dat spul dat je in een gietmof gooit voordat je die de grond inkiepert.

Offline Rob

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2012, 21:20 »
Alias raceneus..

Offline Bono

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2012, 21:33 »
Dat is dus deze. (Ik heb hem niet af- of dichtgekit).
-- Han --

Offline Nader

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2012, 23:16 »
Neet ik heb er ook een besteld net, maar moet ik echt 3 weken erop wachten? Vanwege Vs regelementen ofzo?>

gr Dokterninja

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2012, 23:34 »
Ja, ze zijn niet zo snel. Je moet geen haast hebben. Soms bestel ik iets voor 2 a 3 euro. Gratis thuis bezorgd. Hoe kan het he....
Ik lach me rot wat ik er allemaal al vandaan heb. Goed spul maar ook vaak kwalitatief slecht spul, das waar. Weet wat je koopt.
Maar ja, maakt het uit. 90 pct gewoon goed. Led zaklampen bijvoorbeeld. Goede kwaliteit, goedkoop en schijnen 470 kilometer ver
op 3 AAA batterijtjes.   

Offline Oldtimer

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #8 Gepost op: 07 maart 2012, 08:09 »
Ik heb dezelfde Han, maar die zit bij mij vol water. Ondanks dat hij helemaal afgekit is 

Hoe heb jij het voor mekaar gekregen om hem droog te houden ??

p.s. @ Rob.
Verkeerd linkje ( is je winkelwagentje  8)  )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2012, 11:32 »
ik heb ook die van conrad, twee tientjes en werkt al 3 jaar. wel wat afgekit met bison polymax, nooit condens in gehad. En temperatuur meter met sensortje is ook heel nauwkeurig.
Varadero SD02  2004

Offline Bono

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #10 Gepost op: 07 maart 2012, 19:51 »
Ik heb dezelfde Han, maar die zit bij mij vol water. Ondanks dat hij helemaal afgekit is 

Hoe heb jij het voor mekaar gekregen om hem droog te houden ??

p.s. @ Rob.
Verkeerd linkje ( is je winkelwagentje  8)  )

Ik heb er niets mee gedaan. Gewoon aangesloten en gemonteerd op de tripmeter in de Nicotech-houder en strak achter de ruit. Niks gekit of zo. Ik heb nog nooit een druppeltje vocht of zo in het display gezien. Functioneert steeds prima. Maar ja, dit is op een twin. Ik weet niet waar of hoe "beschermd" de meter op je Varadero zit.
 
Tja en Rob? Die is al blij met een winkelwagentje  ;D .
-- Han --

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #11 Gepost op: 07 maart 2012, 20:23 »
Als het "glas"plaatje goed zit zal je er alleen voor moeten zorgen dat er geen water langs de knopjes op de print kan komen.
Bij mijn type zijn de knopjes nu niet meer te bedienen en staat altijd in dezelfde stand. Buitentemp en volt.
Volledig waterdicht. (spatwaterdicht dan....)

http://www.dealextreme.com/p/3-8-lcd-digital-thermometer-voltage-measuring-bar-for-vehicles-27169

Offline Oldtimer

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #12 Gepost op: 07 maart 2012, 23:34 »
Ik heb hem horizontaal gemonteerd op het middenstukje van het stuur.
Als het regent staat het er gewoon vol op en blijft er water staan op het venstertje.
Ik heb wel het dekseltje dichtgekit en de kabeldoorvoeren.  Ik zag dat Han hem verticaal heeft gemonteerd en direct achter de ruit.
Dat zal het verschil wel maken.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline sander.en.marianne

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2012, 08:35 »
Ik ben nog aan het wachten totdat de KOSO Mini3 bij Louis beschikbaar komt:
http://www.louis.de/_301ce12641d521e4e30ddda018daf26c96/index.php?topic=artnr&artnr=10034905
Die is van zichzelf spatwaterdicht en geeft een waarschuwing als je voltage onder een in te stellen waarde komt.
Is wel een tikkie duurder.

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #14 Gepost op: 09 maart 2012, 09:13 »
Wel heeel mooi.....

Offline Anne

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #15 Gepost op: 09 maart 2012, 16:29 »
Ik heb ook een voltmetertje gehad in de tijd dat ik nog elektrische problemen had.
Wat bleek; zo'n ding is helemaal niet meer interessant als alles gewoon werkt. Ik had er een met rode ledjes; dat was vervelend in het donker,
dus ik heb hem eraf gehaald zodra alles weer normaal was. Heerlijk motorrijden zonder overal op hoeven te letten.
(Ja, als ik een metertje heb, dan ga ik hem in de gaten houden.... :S)

Mijn tip dus; regel het goedkoopste wat je kan krijgen, tot je probleem is opgelost.
Motoren hebben geen voltmeters omdat dat niet nodig hoort te zijn :)

Offline Floor

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #16 Gepost op: 09 maart 2012, 18:07 »

Motoren hebben geen voltmeters omdat dat niet nodig hoort te zijn :)

Alleen wel een beetje jammer als je stil komt staan met een kapotte spanningsregelaar die de accu heeft drooggekookt en de lichten en cdi's vakkundig aan hun eind heeft geholpen...  :angel: Best duur grapje overigens en als je dan per ongeluk net in zuid-spanje zit kost het je ook nog een heel aantal dagen voordat de juiste onderdelen op de juiste plek zijn...

Offline xrvtuur

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #17 Gepost op: 09 maart 2012, 19:04 »
Ik ben nog aan het wachten totdat de KOSO Mini3 bij Louis beschikbaar komt:
http://www.louis.de/_301ce12641d521e4e30ddda018daf26c96/index.php?topic=artnr&artnr=10034905
Die is van zichzelf spatwaterdicht en geeft een waarschuwing als je voltage onder een in te stellen waarde komt.
Is wel een tikkie duurder.

wat jammer is bij die Koso, is dat de thermometer geen aparte sensor heeft, je meet dus steeds waar het aparaat zit en dat is meestal achter je scherm, daar is het door warmte van je motorblok veel warmer dan de werkelijke buitentemp. die functie is daardoor eigenlijk waardeloos. Die van conrad heeft aparte sensor die je ergens voor op je kuip plakt, werkt perfect.
Varadero SD02  2004

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2012, 09:10 »
De sensor zit bij de Koso in de kabel geïntegreerd. Waar precies en hoe lang kan ik niet zien. Wel belangrijk om de kabel zo te laten lopen dat deze niet
wordt beïnvloed door de warmte van de motor. Dat gebeurt snel met onze kuippies.
Het lijkt erop dat als de goede plek moeilijk te halen is dat je de sensorkabel uit de "hoes" kan wurmen en deze een andere kant op kan laten leiden.
Gewoon dan weer even een nieuw hoesje (of krimpkousje) er om heen.

Nou, Oldtimer, ik denk dat als je nog wat zoekt dat deze Koso mini 3 toch wel een hele mooie voor jou is. Komt bij mij over als een brok goed spul.

Deze is overigens ook erg leuk.....zonder poespas.
http://www.shopping.com/koso-north-america-super/5PIDZH3MO791d6wWvKLfCQ==/info




Offline Rob

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2012, 09:51 »
p.s. @ Rob.
Verkeerd linkje ( is je winkelwagentje  8)  )

Oeps...en wat zit er allemaal in / heb ik ook nog wat gekocht ?  :-\
Alias raceneus..

Offline Oldtimer

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2012, 14:24 »
Die laatste lijkt er meer op Neet,
Omdat hij speciaal voor een motor is zal hij wel waterdicht zijn.

Ik hoef geen temperatuur te meten of een stopwatch.  Horloge heb ik ook al dus een Volt meter is voldoende.
Ik denk dat ik hem maar eens ga bestellen.

Edit.

Hmm toch maar niet bestellen.
Komt 47,20 euro bij aan verzendkosten. Totaal gaat hij dan 85,19 € kosten. Beetje veel vind je niet
Toch maar eens verder kijken.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2012, 20:36 »
Komt 47,20 euro bij aan verzendkosten. Totaal gaat hij dan 85,19 € kosten. Beetje veel vind je niet

Wow, echt? Er is toch wel een ander plekje te vinden om te bestellen?

Offline V-Twin

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2012, 21:12 »
Hmm toch maar niet bestellen. Komt 47,20 euro bij aan verzendkosten. Totaal gaat hij dan 85,19 € kosten. Beetje veel vind je niet
Toch maar eens verder kijken.


Marien kijk hier eens: http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=Koso+BA024BOO&_sacat=See-All-Categories

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #23 Gepost op: 10 maart 2012, 21:19 »
Nou, gespreid bedje....


Moet je dit is zien, en ook geen verzendkosten. Alleen om voltjes te checken he, niet voor constante in-opbouw.
http://www.dealextreme.com/p/led-display-cigarette-lighter-electric-voltage-meter-for-auto-battery-dc-12-24v-68179

Offline henkiehaag

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart 2012, 21:44 »
Deze gebruik ik al twee jaar, gewoon onderaan op het glas van mn toerenteller geplakt, waterdicht en werk super!

http://www.scooterpowershop.nl/voltmeter-weergave-volt-kleur-zwart-p-6404.html



« Laatst bewerkt op: 10 maart 2012, 22:03 door varaderohuibje »

Offline Neet

Re: Handig volt metertje. Tip!
« Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2012, 09:14 »
Is ook grappig. Persoonlijk heb ik het meer op digitale uitlezing. Zeker voor dat bedrag.