heb er heel veel aan gemeten tijdens deze reis, omdat er 2 zijn gesneuveld... (eentje in Mexico, aftermarket, eentje in Honduras, origineel)
Op de accu, 14,6 - 14,7 volt boven de 2500 rmp ofzo, stijgt niet echt verder daarna...
Onze voltmeters op het dash (daar hebben we ook voltmetertjes....) geven meestal zo 13,6 aan, vanwege verlies in de kabels en stroomverbruikers voor. Zet ik m'n handvatverwarming aan, dat zakt dat naar 12,4 ofzo. Dus: ALTIJD meten op de accu als je het echt wilt weten ;-).
Moet wel zeggen: die voltmetertjes op het dashboard, ookal zijn ze niet heel nauwkeurig en soms compleet in de war na een regenbui, hebben ons al 2 maal van de vluchtstrook gehouden! Want we zagen beide keren (op verschillende motoren) dat de laadspanning wegviel. Licht uit, vrolijk doorrijden naar een leuk slaapplekje met een bierhandel in de buurt! Dus da's toch wel handig...