Auteur Topic: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien  (gelezen 8101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pompie60

Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Gepost op: 10 maart 2012, 10:27 »
Sinds 1 week trotse bezitter van een varadero uit 2005. Rijdt fantastisch!!!!
Echter zonder benzine gestaan, omdat ik vertrouwde op het benzine indicatielampje. Die werkte dus niet.

Na veel gezoek de sensor gevonden, en heb toen de stekkers doorverbonden, op contact gezet en de lamp brand.
Dus waarschijnlijk is de sensor kapot.

Wat ik mij afvraag, als je de motor op contact zet gaat dan de benzine- indicatie lamp branden en na het starten uit?
Maw is er een controle of het circuit werkt?


Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2012, 11:31 »
Bij mij gaat het lampje niet branden als ik het contact aan zet. Volgens Haynes kun je het op de volgende manier controleren: trek de twee stekkertjes los van de sensor en verbind de stekkertjes met een draadje met elkaar. Zet nu je contact op ON, Als het controlelampje op je dashboard nu gaat branden is de sensor kapot. Als het lampje niet gaat branden zit er ergens een fout in de bedrading naar het lampje toe.

wat ook nog kan is dat het lampje gewoon stuk is.

En heb je er op gelet dat allebei de benzinekranen open staan, maw was je tank wel echt leeg....
Varadero SD02  2004

Offline varaderohuibje

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2012, 11:35 »
Watch out ?

Zit er geen verschil in Carb en Injectie versie ?

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2012, 11:44 »
wat betreft de controle niet. en ik heb ook een injectieversie
Varadero SD02  2004

Offline varaderohuibje

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2012, 11:47 »
zo zie je maar weer,

ik kan me beter bezig houden met forumbeheer  en de techniek overlaten aan anderen

;D  ;)  C:-)

Offline pompie60

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2012, 13:01 »
Bedankt XLVtuur voor je snelle reactie, ik neem aan dat je de test uitvoert met een lege tank, ik heb deze test uitgevoerd met een volle, en heb denk ik alleen het circuit achter de sensor heb getest en dat functioneert, want de lamp ging branden, mag ik dan aannemen dat de sensor goed is?? Omdat de lamp niet brand als ik de stekkers weer aansluit op de sensor.(met volle tank) hij zou dan ook niet mogen branden. PS de beide benzinekranen stonden open (toch maar gecheckt0.

Ga weer proberen om een lange afstand te rijden en, de tank nu niet helemaal leeg rijden natuurlijk. Om het nogmaals te testen. Anders moet ik tank aftappen, maar rij natuurlijk liever.


Offline Oldtimer

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2012, 13:50 »
Als je de draadjes verkeerd om aansluit op de sensor gaat het lampje ook niet branden als de tank leeg is.

Uit eigen ervaring. 8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2012, 15:35 »
Even goed lezen hoe je moet testen..... als je de draadjes die normaal op je sensor zitten eraf haalt en met elkaar verbind, en dan je contact op ON zet, als het lampje dan gaat branden is de sensor kapot. ( staat in de Haynes 3744, altijd handig zo'n boek bij je nieuwe motor)  Maar wat oldtimer schrijf is natuurlijk ook wel een hele belangrijke...
Varadero SD02  2004

Offline Menno

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2012, 22:41 »
Bij mij gaat het lampje niet branden als ik het contact aan zet.


Bij mij (SD01 2001) gaat het lampje even branden bij contact aan en na ca. 1 seconde gaat het lampje weer uit.

Offline pompie60

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2012, 15:56 »
Vandaag weer lange rit gemaakt, en bij 320 km ging de lamp branden!!!! Was wel even spannend.
Oplosssing: Draden sensor gewisseld.

Iedereen bedankt voor zijn inbreng!!!!

gr Pompie60

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2012, 18:13 »
Kijk das lekker goedkoop opgelost en oldtimer gaat door voor de koelkast ;)
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2012, 18:14 »
Yessssssss, de bonuspunten zijn voor mij ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2012, 15:29 »
Pompie gaat je waarschuwingslampje nu branden als je het contact aan zet?
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2012, 15:45 »
Dat is toch niet normaal Arthur.
Lampie gaat pas branden als je low level hebt, niet als hij gewoon op contact staat
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2012, 17:17 »
zou toch kunnen bij contact aan als controle, en als je dan start gaat het weer uit. als ik mijn Vito start gaan er wel 20 lampjes branden ter controle
Varadero SD02  2004

Offline pompie60

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2012, 17:47 »
Nee, bij het op contact zetten gaat het lampje bij mij niet branden. Toch wel jammer zou een mooi controle middel zijn geweest.

Offline Oldtimer

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2012, 21:09 »
Citaat
als ik mijn Vito start gaan er wel 20 lampjes branden ter controle

Laat het woordje " ik " er tussenuit en ik neem je weer serieus  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Menno

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2012, 21:40 »
Nee, bij het op contact zetten gaat het lampje bij mij niet branden. Toch wel jammer zou een mooi controle middel zijn geweest.


Dan heb ik een unieke Dero, die van mij doet dat wel.

Offline Oldtimer

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2012, 22:32 »
Citaat
die van mij doet dat wel.

Carbudero  :P
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2012, 23:29 »
Laat het woordje " ik " er tussenuit en ik neem je weer serieus  >:D

tja ik moet ook wel eens eten ;)
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2012, 08:10 »

Dan heb ik een unieke Dero, die van mij doet dat wel.

Die van mij ook. Net als het ABS lampje en het olielampje. Dus niet alleen voorbehouden aan de carbudero!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2012, 11:58 »
dat is wel vreemd... wil iemand die zeker weet dat het controlelampje gaat branden eens kijken welke kleur draad er op de voorste stekker zit, er is een groene draad en een groen-zwarte draad.
Varadero SD02  2004

Offline Herrie

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2017, 21:52 »
Heeft er iemand nog ooit gekeken welk kleur draadje voor moet...?
Ik heb ook een 2004 model, nog nooit zo ver leeg gereden dat het lampje had moeten branden maar best jammer dat het lampje bij het aanzetten van het contact niet even gaat branden, net als het olie lampje bijvoorbeeld... Of brand het bij iemand wel bij het aanzetten van het contact op een 2004 model...?

Kleine vraag maar wel fijn om me geen zorgen te hoeven maken als ik weer eens te ver en te lang door die tweewieler verslaving ga rijden, hele tijd eruit gelegen maar motor rijden is nu eenmaal super mooi...

Op en neer naar Italië veel te vaak gestopt om te tanken, maar ja net over van Transalp 600 naar Varadero 2004 ben gewoon gewend dat je niet langer dan 2 max 3 uur kan rijden :-) En duwen met een Varadero grr ding is gemaakt om te rijden.. Heb ondertussen op lange afstanden tussen de 1:18 en 1:30 gereden met de Varadero... ja zeker weten 1:30 :-) Heb ooit elektronische cdi's bij Waffie (Ad) gehaald voor de Transalp 600 sinds die tijd rijd deze een stuk zuiniger... Kan trouwens geen afscheid nemen van de Transalp mischien is de Transalp toch meer een motor om ooit mee naar Magadan te rijden...
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #23 Gepost op: 18 augustus 2017, 11:03 »
het zwart met donker groene draadje zit op de voorste stekker. het reserve lampje brand niet als je het contact aan zet.  die 1 op 30 zie ik ook wel eens op de boordcomputer verschijnen maar dat is dan als je het gas dicht draait, no way dat je langdurig 1 op 30 rijd met je dero. Ik kan zo rond de 330 a 340 km rijden voordat het reserve lampje aan gaat, en dan heb je nog voor een kilometer of 60 a 70
Varadero SD02  2004

Offline Herrie

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #24 Gepost op: 21 augustus 2017, 09:40 »
Super bedankt XRVTUUR, ben nu mijn tank aan het leeg rijden om te kijken of het lampje dan werkt!!!!!

Ik rijd liever met meer toeren maar 1:30 is soms ook realtime haalbaar, betekend 6de versnelling rustig rijden en veel gebruik maken van de lage toerentallen. Na ja 2 maal gehaald langzaam rijdend op de opengebroken  Duitse autobaan (5) met veel file waar ik niet tussendoor kon door te smalle weg...

Tanks voor de nuttige info XRVTUUR :-)
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline mdamstel

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #25 Gepost op: 01 juli 2018, 12:06 »
Ik las nu net dit topic, ik heb een SD01- twee?? benzinekraantjes?? Ik stond een tijd geleden ook leeg, lampje brand wel bij starten maar dus niet als ie leeg is. Ik tank nu elke keer maar bij 200 km (dagteller). Ik ga de kraantjes checken (ik wist niet eens dat er een kraantje op zit?).
Honda Varadero (2001)

Offline xrvtuur

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #26 Gepost op: 01 juli 2018, 15:20 »
ja links en rechts een kraantje, en als 1 van de 2 dicht staat wordt je actie radius wel een stuk kleiner.

wat voor je ? https://www.ebay.nl/itm/HONDA-Genuine-Used-Motorcycle-Instruction-Manual-XL1000V-Varadero/302787532903?hash=item467f8b1867:g:pvkAAOSwKzpZh1FW
Varadero SD02  2004

Offline mdamstel

Re: Geen benzine meer en geen waarschuwingslamp gezien
« Reactie #27 Gepost op: 01 juli 2018, 16:38 »
Dank voor de tip. Ik heb al een Haynes manual (om af en toe eens in te bladeren), het was mij nooit opgevallen dat er benzinekraantjes zaten, bij mijn XT500 destijds zat er eentje duidelijk in het zicht. Mijn vorige motoren (CBR1000 en VFR 750) hadden ze ook niet of nooit opgevallen- in ieder geval nooit nodig gehad.

De motor moet van de week toch naar de dealer om de timing te laten afstellen (na vervangen kleppen en spanners loopt ie niet 100%), kunnen ze dit ook bekijken.
Honda Varadero (2001)