Techniek > Honda Transalp

XL600V start niet -> koppeling?

(1/2) > >>

Spiller:
Hi!
Sinds November 2011 heb ik mijn eerste motor, een 89er XL600V met 50k km achter de kiezen. Nu heb ik al een tijdje het welbekende CDI probleem, maar zodra de motor warmgereden is loopt hij vrijwel altijd op 2 cilinders, dus ik denk dat mijn huidige probleem hier los van staat.

Op het moment slaat de motor niet meer aan. Vanmiddag nog een paar meter gereden om de ketting te kunnen smeren, niks raars gemerkt.
Als ik hem in zn versnelling zet, de koppelingshendel volledig aantrek en start, gaat de motor een beetje rollen. Hij ontkoppelt dus niet. Als ik hem in zn vrij zet, met of zonder ontkoppelen slaat hij niet aan. Startmotor draait gewoon rond.

Aangezien dit mijn eerste motor is, heb ik nog weinig ervaring met het sleutelen eraan. Zou iemand mij in de goeie richting kunnen wijzen?
Ik kan zien dat de koppelingskabel vast zit aan de hendel en mee beweegt.

Overigens heb ik nooit het idee gehad dat er slip in de koppeling zat, ook niet bij hoge toerentallen.

Spiller:
Dankjewel Danny, heb PimW een pm gestuurd.

Heb welgeteld 3 weken op mn oeralp kunnen rijden, zou bijna beginnen denken dat ik een miskoop heb gedaan :(

Spiller:
Super Danny!!
Maar je kunt je vrijdagavond vrij houden :) Ik voel me nogal dom, maar het bleek de dodemansknop te zijn :)
Wel een beetje raar dat hij dan gaat rollen als ik hem in zn versnelling met koppeling erbij start, maargoed, zal wel iets Honda eigens zijn.

Mooi weer voor een ritje vandaag 8) Cheers!

Marcel T:
We wachten nog op het EHBP(ech) diagram van Ad.

Daar staat het dodemansknopje ook tussen.  :D

Spiller:
Kan iemand me uitleggen hoe de koppeling werkt? Ik begrijp niet helemaal dat hij niet ontkoppelt als de dodemansknop ingeschakeld is...

Wat doet de dodemansknop precies? Ik verzin zelf maar dat hij de brandstoftoevoer stopt, maar de elektronica niet? De startmotor zit toch niet aan de versnellingsbak ofzo?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View