Auteur Topic: Bagagerol bevestigen op buddyseat  (gelezen 3954 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Soulfly_3

Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Gepost op: 18 maart 2012, 17:07 »
Beste,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik trots eigenaar van een mooie zwart oranje Transalp uit 2005.

Na jaren met een BMW R1100 GS met koffers gereden te hebben wilde ik een wat lichtere motorfiets en ook zonder koffers (op topkoffer na) maar met bagagerol rijden.
De topkoffer (een GIVI waar net een helm in kan) wil ik op de een of andere manier op het bagagerek achterop monteren. Daarmee ook direct een aantal sjormogelijkheden voor de bagarerol uitgesloten.

Mijn vraag is of iemand van jullie zowel met topkoffer als ook met bagagerol op de buddyseat rond rijdt en hoe deze bagagerol stevig te bevestigen?

Alvast dank!

Groet,

Martijn

Offline gert

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2012, 17:44 »
De bagagerol kan je vastzetten met een spin enof twee spanbanden
Wij rijden meestal met een spin(4 haken) en dat is altijd voldoende gebleken.
De spin haken we vast aan de onderzijde van het bagagerek.

Gr, Gert en Edit
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Soulfly_3

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2012, 18:08 »
Dank voor het antwoord. In jou geval wordt de bagarerol dus deels tegen het topkoffer aangedrukt / getrokken?

Groet,

Martijn

Offline gert

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2012, 18:57 »
Klopt, zo kan je de rol goed strak vastzetten.
Vergeet niet bij het afstappen dat je en rol achterop hebt.
Ik heb me zelf al een keer onderuit geschopt doordat ik de rol was vergeten :'(.

Gr, Gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline The Headless Horseman

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2012, 18:59 »
Hi Soulfly :)  welkom hiero  8)

Je gaat de topkoffer permanent monteren begrijp ik?
In dat geval kun je een bagerol prima op de duo zitplek, tegen de topkoffer aan, vastsjorren. Als de rol niet te zwaar is (slaapzak/matje ed.) dan kan dat prima met een spin/elastieken. Izzie wel wat groter/zwaarder dan zou ik het met een spanbandje doen. Het bagagerek bied ook met een koffer er op nog voldoende mogelijkheid om wat aan vast te haken / door te halen.

Veel plezier met de Alp  :D

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline marlene

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2012, 19:56 »
Wij kamperen, dus extra bagage.
Ik heb een topkoffer, een rol ( met spanbanden tegen de buddyzit en topkoffer aangedrukt) en zadeltassen.
Zit perfect, nooit last van, alleen op- en afstappen vergt enige lenigheid.
Voordeel van de rol (boven de zadeltassen) is dat hij gegarandeerd waterdicht is.
Tip: Druk de rol goed aan tijdens het aantrekken van de spanbanden. Zo weet je zeker dat hij niet gaat schuiven. Er zit immers geen rek in de spandbanden, dus gewoon heel strak aantrekken! Hang met je gewicht tegen de rol en sjor de banden tegelijkertijd vast. Controleer na een eindje rijden of je rol nog goed strak zit. Heb je de truc eenmaal door, dan zit het altijd goed...

Offline Hans Schaap

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2012, 17:41 »
Wij hebben ook een rol tegen de topkoffer.
Voor het vastzetten gebruiken we spinnen ( 4 haken).
Het voordeel t.o.v. spanbanden vind ik dat als er na een tijdje langzaam wat lucht uit de rol is ontsnapt zit ie nog steeds vast.
Met spanbanden moet je na een tijdje weer opnieuw strak zetten, of allerlei trucs uithalen om de lucht een beetje kwijt te raken.
Onze rollen zijn erg zwaar, maar op het zadel liggen ze in evenwicht en hoeven ze alleen maar op de plaats te worden gehouden.


Groet Hans & Marie Louise
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Soulfly_3

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2012, 18:11 »
Dank voor de reacties en tips!

Komend weekend ga ik het topkoffer erop zetten (en lekker touren gezien het weer). Daarna eens kijken of het mij ook lukt om stevig een tas op de buddyseat te bevestigen.
Mijn oog is gevallen op een Bags Connection Tailbag Drybag van 60L. Moet genoeg bagage in kunnen voor een lange vakantie.

Groet,

Martijn

Offline len_tour

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2012, 02:18 »
Vergeet de combi met zadeltassen niet. ideaal voor de campeertrip. Ik gebruik een combi van spanbanden en spin, En om het af te maken een bagagenet voor het regenpak en eventueel stokbrood. Tassen en bagagenet heb ik via motozoom. De rol is waterdicht de tassen niet ook al doe je de regenhoes er omheen. Dit jaar voor het eerst met zijkoffers en topkoffer maar de bagagerol blijft voor de slaapzak en het luchtbed. voorheen had ik een gewone plunjebaal en dat werkte ook goed.


Veel plezier
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Soulfly_3

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2012, 19:12 »
Weekendje kamperen erop zitten en alle bagage kon ik kwijt!
Had de 60L Bags connected achterop vastgezet met een spin en zelfs nog ruimte om daarop een extra bagarerol te plaatsen voor de tent.
Na een dikke 200km zat nog alles precies zoals ik het erop gezet had. Benieuwd of deze combi ook all-road IJsland gaat overleven (maar dan zonder topkoffer en tent).

Trouwens een heerlijke fiets om mee te rijden! Ik moet wel iets meer werken (lees schakelen) in de heuvels maar deze is voor mij stukken beter te handelen dan de BMW.

Groet,

Offline Sandra

Re: Bagagerol bevestigen op buddyseat
« Reactie #10 Gepost op: 01 juni 2012, 00:13 »
Van die schuim achtige camping anti schuif/roets''kleedjes'' te koop op rolletjes bij Xenos/Blokker etc.
plus minus 30 hoog en 1 of 1,5 meter lang helpen heel goed om de tas goed op de buddyseat te houden!
Gewoon een stuk afknippen, op de buddy leggen en de tassen erop, ideaal spul! :)
[img]http://img684.imageshack.us