Algemeen > Evenementen & reizen

Mijn eerste trip naar Frankrijk

(1/3) > >>

Cas:
Uploaded with ImageShack.us
 
Vorige week donderdag de stoute schoenen aangetrokken en vanuit Roosendaal via Antwerpen en Brussel naar Semur en Auxois in Bourgondie gereden met de Varadero. Enkele tientallen km voorbij Brussel de autosnelweg verlaten en via Gembloux de route national gereden. 9.5 uur gereden op de heenweg (grote drukte bij Antwerpen en Brussel) en zaterdag op de terugreis 8 uur. Het was een afstand van 550 km en mijn gemiddelde snelheid was 68 km per uur. Het brandstofverbruik was minder dan 1:20. Ik heb bij 400 km voor het eerst getankt en was nog niet op reserve. Helaas kon ik alleen 95 tanken en de motor maakte duidelijk meer lawaai dan met 98. Ik heb een MRA vario touringscherm gemonteerd waarvan ik de spoiler heb vervangen door de bovenste helft van de originele varaderoruit (met de dremel doorgeslepen en gladgeschuurd) en dat bevalt prima. Op de snelweg met hogere snelheden kan ik het vizier gewoon open laten. Grootste ergernis was het aan uit effect vooral in de dorpjes waar je niet harder mag rijden dan 30 40 of 50 km. De wegen zijn daar erg slecht, vol gaten en kuilen en dan liggen er ook nog veel drempels. Er kwamen regelmatig harde metaalachtige klappen uit het blok door dit vervelende verschijnsel dus vaak de koppeling erbij pakken. Vanaf 90 km/u in de 6e versnelling loopt het blok mooi rond maar in die dorpjes is het alsof je op een vibrator zit waarvan de batterijen bijna leeg zijn. :o  De laatste 50 km met samengeknepen billen gereden, allemaal scherpe bochten, slecht wegdek vol met gaten en kuilen, afgesleten slijtlaag met van die diepzwarte glanzende plekken, losse steentjes en veel zand van landbouwvoertuigen. Valt niet mee voor een jong bejaarde met 3500 km ervaring om zo'n beest dan op de weg te houden. Alles ging goed en ik heb er van genoten. Binnenkort ga ik weer maar dan met een goed afgestelde powercommander.

wimj:

--- Citaat van: Cas op 23 maart 2012, 21:37 ---Vorige week donderdag de stoute schoenen aangetrokken en vanuit Roosendaal via Antwerpen en Brussel naar Semur en Auxois in Bourgondie gereden met de Varadero.

--- Einde van citaat ---

Niks mooiers dan erop uit trekken met de brommert! Voor je het weet ben je verslaafd!

Opmerkelijk laag benzinegebruik trouwens. Had ik niet van Dero verwacht.

Veel plezier deze zomer!

Fred:
Hoi Cas,

Leuk om zo’n reisverslag(je) te lezen. Vooral om te zien hoe je jezelf bezig houd met al die cijfers en trends. Ik trap denk ik een opendeur in als ik je zeg dat je het slecht lopen van de Dero kan beperken door 5 liter 95 te tanken en dan weer aanvullen als je 98 tegenkomt.

Je zult merken dat als je vaker dat soort tripjes gaat maken..... of verder, je niet meer gaat denken ik kilometers en uren maar in dagdelen. En dan maar kijken hoever of waar je komt. Uit ervaring weet ik je het tanken dan neemt zoals het is 98, 95 of zelfs 92 gaat er dan in mijn Alp…. Lekker relaxed  8)

Houd ons maar op de hoogte van je verdere avonturen.

Fred

Oldtimer:
Hoi Cas. Mooi verslag en de Dero verbruikt inderdaad op deze afstanden gemiddeld 1:18 ongeveer. Maar nog steeds afhankelijk van je rechterhand. Voor de lagere snelheden is de Dero wat minder comfortaabel inderdaad en zeker als je op kasseien moet rijden. Heb dezelfde ervaring. Maar die harde klappen heb ik achter me gelaten nadat ik de power commander heb gemonteerd.
Af laten stellen in Veendam bij mulder . (vragen naar Dion ) als TCN lid kost het 160 euro (ipv 320 ).

Cas:

--- Citaat van: wimj op 24 maart 2012, 10:37 ---Niks mooiers dan erop uit trekken met de brommert! Voor je het weet ben je verslaafd!

Opmerkelijk laag benzinegebruik trouwens. Had ik niet van Dero verwacht.

Veel plezier deze zomer!

--- Einde van citaat ---

Mijn gemiddelde snelheid was niet hoog, als ik de hele rit via de autosnelweg had gereden was het verbruik veel hoger geweest, maar ik was wel aangenaam verrast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View