Auteur Topic: verlagen Varadero  (gelezen 1821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frankgilze

verlagen Varadero
« Gepost op: 24 maart 2012, 11:37 »
Heeft iemand op deze site de varadero wens eens laten verlagen? En tot hoe ver kun je gaan?
Ik vind hem namelijk mooi maar mijn benen zijn blijkbaar te kort.  :-X
Kom alleen met mijn tenen bij de grond en dat vind ik niet genoeg.

Ik heb al wel ergens gelezen dat je bij de achtervering een driehoek kunt laten vervangen maar weet niet hoeveel centimeter dit opbrengt.
Ook het zadel zou wat moeten kunnen opleveren maar ik weet niet hoeveel cm dat max kan opleveren terwijl je natuurlijk nog wel een behoorlijk zitcomfort hebt.
Zijn er nog meer opties?
Dus wie heeft hier ervaring mee.?
en woont misschien ook nog in de buurt dan ik een keer kan proefzitten.

Groet Frank
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2012, 16:32 door varaderohuibje »

Offline xrvtuur

Re: verlagen Varadero
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2012, 11:59 »
welkom hier Frank, ik zou eens een mailtje doen naar Hyperpro, die hebben voor vrijwel ieder motor een verlagingskit. volgens mij zak je dan 4 cm. Er zijn ook diverse zadelmakers (Rayz bijvoorbeeld) die je zadel wel kunnen verlagen. dan kun je bij een schoenmaker een 1 cm dikkere zool onder je motorlaars laten zetten, alles bij elkaar kun je wel aan een centimetertje of 8 dichterbij de weg komen.
Varadero SD02  2004

Offline ron overkleeft

Re: verlagen Varadero
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2012, 13:40 »
Had hetzelfde probleem Frank m,n zadel hoogte is nu 79 cm en precies goed met mijn 180 en korte pootjes,
origineel is tie geloof ik 84,5 cm hoog dus dus 5,5 cm winst.
Heb die driehoek onderin vervangen (merk Lucas)  bij motozoom 99 euro en half uurtje werk.winst 2,5 tot 3 cm.
En heb het zadel verlaagt bij RaYZ in Dordrecht kosten 400 eurie er zit dan een speciaal schuim in dat tegendruk geeft en dus toch comfortabel blijft.winst 3 cm.
Ook heb ik m,n voorpoten 3,5 cm door de kroonplaat gestoken.
Hij rijd net zo strak als voorheen ook in bochten, dus helemaal tevreden.
Ik woon in Nieuwkoop z/h kweet niet of je in de buurt woont? Anders kom je toch effe passen.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2012, 15:33 door ron overkleeft »

Offline Oldtimer

Re: verlagen Varadero
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2012, 17:52 »
Ik heb mijn Dero 3 cm verlaagd door de driehoek te vervangen ( Nikotech product  25 euro dacht ik.) en daarna het zadel laten aanpassen bij viking seats ( 150 euro ) . Dit scheelde ook 2,5 cm.
Ik ben 1,72 en kan gewoon met de voetjes aan de grond.
Ik heb wel de middenbok ingekort later., want zonder inkorten krijg je hem er never meer op.
Er staat nog wel ergens iets van op het forum. ff zoekfunctie gebruiken.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: verlagen Varadero
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2012, 13:29 »
welkom hier Frank, ik zou eens een mailtje doen naar Hyperpro, die hebben voor vrijwel ieder motor een verlagingskit. volgens mij zak je dan 4 cm. Er zijn ook diverse zadelmakers (Rayz bijvoorbeeld) die je zadel wel kunnen verlagen. dan kun je bij een schoenmaker een 1 cm dikkere zool onder je motorlaars laten zetten, alles bij elkaar kun je wel aan een centimetertje of 8 dichterbij de weg komen.

Let eens op de laarzen die deze muzikanten dragen, dan hoef je de motor niet meer te verlagen  :D


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=hmbEuRzlhIs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=hmbEuRzlhIs</a>
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2012, 16:38 door varaderohuibje »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline frankgilze

Re: verlagen Varadero
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2012, 22:02 »
 8)  Ik loop zelf niet zo makkelijk op zulke hoge hakken + het terugschakelen wordt een probleem.
Misschien dan ook maar een teen/hak schakeling aanschaffen :)