Techniek > Honda Transalp

Inhouden als hij warm wordt

(1/3) > >>

Helga Sluijk:
    Bekijk Mijn Motor-Forum
    Bekijk onderwerpen

Ik heb een vreemd probleem met mijn Alp. Een PD06 uit 1996.

Als hij warm wordt, lees na een kilometer of 3 á 4 gaat hij inhouden. De voorste cilinder doet dan niet meer mee -O-
Als je de motor af laat koelen dan werkt het weer goed, trekt hij weer zoals het hoort, maar na 3 á 4 kilometer weer hetzelfde verhaal.
Ik heb de bougies als vervangen en dat geeft helaas geen oplossing.
Ik was toch bezig en heb de olie, het oliefilter en het luchtfilter ook vernieuwd.

Als hij inhoud dan hoor ik af en toe wel vreemde geluiden uit het blok komen. Ook geen hij knallen als je het gas dicht doet. O ja, door het gemis aan vermogen kom je niet boven de 80, 90 km/u.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn :?

The Headless Horseman:
Ik gok op een kapotte CDI  :-\

EDxrv:
Check dit:
- Bobine 
- CDI
- CHOKE
- Carburateur
- Benzine-Filter

Vuil in de carburrateur is goed mogelijk. Gaat na tijdje zweven. Carburateur vlotterbak onder los halen, met benzine schoon maken en met perslucht carburateur schoon blazen. 
Wenn dus viel gereist hast, werden deine Fremdsprache OK sein. In de bijlage de Duitse tekst van een topic hierover op FAT freunde africa twin.
In dit topic bleek het de carburateur (Vergaser) te zijn.


Helga Sluijk:
Dank voor jullie reacties:

Ter info: Het is steeds de voorste cilinder die er mee ophoud. Als ik namelijk stop is deze bijna handwarm en de achterste is te heet om beet te pakken. Normaal kan je de voorste ook niet beet pakken.

Bobine lijkt goed te zijn. Bij aanvang rit, als het blok nog koud werkt alles goed en een bobine reageert toch niet op warmte?

Waarom de CDI? Dat ding doet nog niets met warmte?

Choke staat uit en als die al aan zou staan waarom dan alleen het probleem op de voorste cilinder?

Carburateur. Hmmm sluit ik zeker niet uit.

Benzine filter: Lijkt mij niet.

V-Twin:
1 tip een carburateur nooit met perslucht schoon blazen. De reden is dat je het vuil vaak nog vaster blaast in plaats van er uit.
Als je carburateur van een acceleratiepomp is voorzien of van een vacuüm membraan loop je het risico dat je dat kapot blaast.

Klacht lijkt inderdaad op dat van een kapotte CDI. Uit te sluiten door van een andere Transalper er een te lenen en vervolgens uit te proberen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View