Auteur Topic: Powercommander III of V  (gelezen 39881 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Powercommander III of V
« Gepost op: 25 maart 2012, 14:30 »
Voor de Varadero 2003 is zowel de PC III als de PC V beschikbaar.
Welke is de beste keuze?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline chaos

Re: Powercommander III of V
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2012, 15:35 »
de 3 is niet meer nieuw verkrijgbaar
de 5 is iets meer uitgebreider in de software.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2012, 16:53 »
de 3 is niet meer nieuw verkrijgbaar
de 5 is iets meer uitgebreider in de software.
Dus de 5 nemen, bedankt.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2012, 17:42 »
Software voor beide systemen zijn niet uitwisselbaar, tenminste de mappings niet.

Ook is het van belang welke luchtfilter je gebruikt en welke uitlaat.

Verder kun je op de V een groot aantal tools bij koppelen, zoals een digitale toerenteller, oliedruk meter en verbruiksmeter.
Het wordt alleen wel erg prijzig allemaal.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline chaos

Re: Powercommander III of V
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2012, 20:34 »
misschien dat we gelijk verschillende mappings kunnen verzamelen voor de 3 en de 5? een beetje uitwisselen kan denk ik geen kwaad.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2012, 22:05 »
Ik heb er een V inzitten en daar zit standaard een map bij, die klopt heel behoorlijk maar staat tussen de 2 en 4000 toeren beetje te arm, maar dat is dus snel opgelost als je de software op een laptopje zet kun je zelf heel makkelijk het mengsel zelf regelen. Ik vraag me wel af hoe je een map van de dynojet software kan versturen naar iemand anders.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2012, 22:07 »
Software voor beide systemen zijn niet uitwisselbaar, tenminste de mappings niet.

Ook is het van belang welke luchtfilter je gebruikt en welke uitlaat.

Verder kun je op de V een groot aantal tools bij koppelen, zoals een digitale toerenteller, oliedruk meter en verbruiksmeter.
Het wordt alleen wel erg prijzig allemaal.

Toerenteller, oliedrukmeter en verbruiksmeter heb ik al. Ik heb de originele uitlaten en geniet iedere keer als ik het gas opendraai met volle teugen van het originele donkerbruine geluid. Het luchtfilter is K&N.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2012, 22:12 »
misschien dat we gelijk verschillende mappings kunnen verzamelen voor de 3 en de 5? een beetje uitwisselen kan denk ik geen kwaad.

Ik heb begrepen dat de mappings van de 3 en de 5 niet uitwisselbaar zijn maar als je ze wilt hebben wil ik ze met alle plezier toesturen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2012, 22:16 »
die wil ik wel hebben
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2012, 22:17 »
Ik heb er een V inzitten en daar zit standaard een map bij, die klopt heel behoorlijk maar staat tussen de 2 en 4000 toeren beetje te arm, maar dat is dus snel opgelost als je de software op een laptopje zet kun je zelf heel makkelijk het mengsel zelf regelen. Ik vraag me wel af hoe je een map van de dynojet software kan versturen naar iemand anders.

Dus als ik het goed begrijp kan ik met een klein beetje geduld (en ik heb meer geduld dan geld sinds de aanschaf van deze Varadero) en een beetje uitvogelen op de laptop al tot een heel goed resultaat komen?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2012, 22:18 »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2012, 22:19 »
  dankuwelbeleefd :D
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2012, 22:44 door xlvtuur »
Varadero SD02  2004

Offline Neet

Re: Powercommander III of V
« Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2012, 22:42 »
Verknip je emailadres ff snel. Voorkomt een hoop spam.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2012, 22:45 »
done, dankuwelbeleefd
Varadero SD02  2004

Offline chaos

Re: Powercommander III of V
« Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2012, 06:26 »

Ik heb begrepen dat de mappings van de 3 en de 5 niet uitwisselbaar zijn maar als je ze wilt hebben wil ik ze met alle plezier toesturen.
ik dacht meer aan een archief waar een ieder mappings kan plaatsen en er weer van af halen, en dat voor de 3 en voor de 5. en als we dan toch bezig zijn gelijk voor de andere clubmotoren ook als daar die pc voor verkrijgbaar zijn.

Offline Two Plugs

Re: Powercommander III of V
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2012, 07:47 »
Heb de PCIII op de Dero (2004). Achteraf... Zou ik het niet weer doen.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2012, 08:23 »
Zelf experimenteren gaat wel maar je hebt geen apparatuur om de boel ook nog goed te controleren en af te stellen..
De standaard mapping die bij de V zit is tot 3800 toeren behoorlijk krap afgesteld. Dit veroorzaakte bij mij dan ook spontaan afslaan bij het nemen van korte bochten en terugslaan bij starten. Ook onregelmatig lopen bij lagere snelheden.
Wil je een mapping die bij jou motor past, moet je gewoon proberen uit te wisselen met iemand die dezelfde uitlaat en luchtfilter heeft.
Ik heb de originele spullen er nog opzitten.

Met een laptopje aan de motor kun je redelijk wat bijstellen.

Goed idee trouwens om een mapping bank op te zetten.
ff contacten met de mod's

@ Bernard, bedoel je dat je geen III meer zou nemen of ook geen V en dat een PC geen goeie optie is ?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2012, 10:10 »
Heb de PCIII op de Dero (2004). Achteraf... Zou ik het niet weer doen.

Ik lees wel eens verbruikcijfers van jou en dan denk ik dat jou PC te arm staat afgesteld en daardoor heb je ook weinig verschil met de originele setup. Als je de PC wat rijker zet loopt de Varadero veel mooier en smeuiger, verbruik stijgt wel wat is mijn idee.
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Powercommander III of V
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2012, 16:05 »
Ik lees wel eens verbruikcijfers van jou en dan denk ik dat jou PC te arm staat afgesteld en daardoor heb je ook weinig verschil met de originele setup. Als je de PC wat rijker zet loopt de Varadero veel mooier en smeuiger, verbruik stijgt wel wat is mijn idee.


Heb geen klachten over het verbruik. Maar die had ik voor die tijd ook niet. Kon alleen niet wennen aan het aan-uit karakter van de injectie.
Dynojet gasnaalden op de Carbudero (van voor 2003 dus) zou ik zonder meer bij iedereen aanraden.

Maar vind het effect van de PC op de injectiedero nogal,... magertjes in verhouding met de investering. Niet dat het slecht is, of niet het motorverloop verbeterd, maar volgens mij haal je het zelfde effect makkelijk door de injectie goed af te stellen (= idd, rijker) in combinatie met een K&N (of BMC) luchtfilter.

Heb inmiddels ook flink wat kilometers mogen sturen op de dero van na 2007. Daarop is een PC sowieso niet meer nodig.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2012, 18:20 »
Volgende week komt de powercommander binnen, het is de usb 3 geworden. De 5 is toch niet leverbaar voor de Varadero 2003.
Ik ben benieuwd wat het gaat doen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #20 Gepost op: 26 maart 2012, 19:11 »
Niet leverbaar...........raar.
De V is de opvolger van de III en ik zou daar geen geld meer aan uitgeven.
Lijkt meer op een verkooppraatje om van de oude spullen af te komen.
Ik heb de V via internet besteld en geen enkel probleem.

Misschien toch handig om even verder te zoeken.

Just my 2 cents
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #21 Gepost op: 26 maart 2012, 19:23 »
Ik kon hem op internet niet vinden voor de 2003 en volgens de verkoper is die er ook niet.
http://www.motorcorner.nl/honda-powercommander-iii-varadero-1000-p-26936.html
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2012, 19:46 »
De V past gewoon op alle injectie varadero's hoor, ik heb hem hier ook op een 2004. dus laat je niet afschepen met een III. of je moet hem voor een matsprijsje krijgen, maar anders gewoon een V kopen
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2012, 19:51 »

Heb geen klachten over het verbruik. Maar die had ik voor die tijd ook niet. Kon alleen niet wennen aan het aan-uit karakter van de injectie.
Dynojet gasnaalden op de Carbudero (van voor 2003 dus) zou ik zonder meer bij iedereen aanraden.

Maar vind het effect van de PC op de injectiedero nogal,... magertjes in verhouding met de investering. Niet dat het slecht is, of niet het motorverloop verbeterd, maar volgens mij haal je het zelfde effect makkelijk door de injectie goed af te stellen (= idd, rijker) in combinatie met een K&N (of BMC) luchtfilter.

Heb inmiddels ook flink wat kilometers mogen sturen op de dero van na 2007. Daarop is een PC sowieso niet meer nodig.

Bernard je kan de injectie niet afstellen, die wordt gestuurd door de ECU van de motor en daar kun je niks aan wijzigen. Een ander luchtfilter verergerd juist de klachten omdat die meestal meer lucht doorlaten en het mengsel dus nog armer maken, je hebt dus een of ander kastje nodig (PC bijv.) om de ECU voor de gek te houden en zo het mengsel te veranderen.
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #24 Gepost op: 26 maart 2012, 20:03 »
Weet het niet, ik heb een 2004 injectie model.

De III is ook voor 2003 t/m 2008.
Ik heb zelf ook nog even gekeken, maar wanneer je de gegevens bij Dynojet ingeeft, komt hij ook voor de 2004 uit op een III usb.

Nou ja,
Er rijden in elk geval meerdere Deros van dat bouwjaar met een V. Hoe het komt dat deze niet leverbaar is ?
Jammer alleen voor het uitwisselen van mappings.

Suc6 in elk geval.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #25 Gepost op: 26 maart 2012, 20:14 »
Shit, inderdaad, na nog meer zoeken op internet heb ik deze gevonden en ook nog meteen leverbaar. Ik ga hem snel annuleren.
http://www.powercommander.nl/Powercommander-PCV-Honda-XL1000V-Varadero-2003-2009.html
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2012, 20:20 »
Grappig dat in dezelfde advertentie deze tekst staat :
Powercommander 3 usb inclusief montage en mappen (afstellen op de testbank)NU 390,- (incl. o2 eliminator

Dat is wat bedoeld wordt met  opruiming  >:D  ( kosten van afstellen = normaal 320 euro )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #27 Gepost op: 26 maart 2012, 20:44 »
Zojuist een mail gestuurd naar Motorcorner en dit is het antwoord:
 
[font=]Ik heb nogmaals gekeken op Powercommander.com. Dit is de officiële website van Dynojet en hierbij staat de PWC-III aangegeven voor jouw bouwjaar. Voor de modellen 2003 t/m 2008 hebben ze de Powercommander III. Vanaf 2009 is pas de PWC-V beschikbaar (dit heeft normaal te maken met de stekkeraansluitingen). Ook bij een andere importeur (GP-Products) wordt ditzelfde gemeld. Normaal is het zo dat als er een PWC-V is, dan krijgen we die automatisch als de III is vervangen door het nieuwe model. Ik zal morgen nog even nachecken bij Dynojet Research Nederland wat nu precies de laatste stand van zaken is en hierover nog terugkoppeling geven.[/font]
 

 
[font=]Link naar de officiële site:[/font]
 
[font=]http://www.powercommander.com/powercommander/powercommanders.aspx?mk=19&mdl=212&yr=2003&pc=116&mk-n=Honda&mdl-n=Varadero%201000%20%20%28European%20Only%29&pc-ver=411[/font]
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2012, 20:49 »
Het is inderdaad even zoeken, omdat de steker aansluiting niet overeenkomt met de bijgevoegde handleiding.
Waar het dan om gaat is of je wel of geen labda sonde hebt.
Het maakt echter niets uit en voor de noodzakelijke info verwijs ik je toch naar Dion van Mulders Motoren in Veendam.
Hij heeft bij mij de boel ook in orde gemaakt.

Het even lastig om de stekers op de bewuste plek aan te sluiten, maar verder is het een fluitje van ......... juist

( p.s. Het is ook nog afhankelijk van europees model of niet )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2012, 20:49 »
ik weet 100% zeker dat de stekker aansluiting van de PC V op jou Dero past
Varadero SD02  2004