Auteur Topic: Powercommander III of V  (gelezen 39529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #120 Gepost op: 13 augustus 2012, 23:33 »
toch lijkt de map onderin van Ruud armer te staan dan die van Dion ....en hij loopt nu iets beter. heb je het al een keer geprobeerd om het in de min te zetten
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #121 Gepost op: 13 augustus 2012, 23:49 »
Ik heb de map van Ruud een beetje aangepast, rijker gezet in de lage toerentallen, en toen was er een verbetering, niet meer afslaan en een betere gasrespons vanuit lage toerentallen. Ik denk dat als ik in de min ga het een verslechtering is. In de standaard map staat alles op 0 bij 0% trottle, dat staat nu hoger zowel bij Dion als bij Ruud waarschijnlijk om het aan/uit effect te verminderen. Dat gaat bij mijn Dero zo dus niet lukken want dan moet ik er volgens Ruud een ontstekingsmodule bijzetten. Volgens hem staat de ontsteking een beetje te vroeg. Maar ja, waar is het einde?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander III of V
« Reactie #122 Gepost op: 13 augustus 2012, 23:52 »
tijd voor een goldwing ;D
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #123 Gepost op: 14 augustus 2012, 00:08 »

 
Dat was deze, 1980 tot 1987. Toen verkocht en nooit meer een nieuwe gekocht. Die gleed over het asfalt alsof het een schip was!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Erik

  • Gast
Re: Powercommander III of V
« Reactie #124 Gepost op: 14 augustus 2012, 00:42 »
En ben jij dat ook die zo verlangend naar de technische perfectie van die Soes GS850 kijkt?   ;D   

(Die nog steeds geregistreerd staat en dus waarschijnlijk nog vrolijk rondrijdt tot in der eeuwigheid  8) )

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #125 Gepost op: 14 augustus 2012, 00:46 »
Nee, dat ben ik niet, ik heb wel 3 soezen gehad, dit was iemand met wie ik een dagje Luxemburg deed. En hem kennende zou hij hem best nog kunnen hebben ja, hahahahahahaha.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline HR65

Re: Powercommander III of V
« Reactie #126 Gepost op: 24 november 2013, 12:16 »
dag allen,
ook een PWC-V geïnstalleerd, Var 2009,  herken het stotteren ed. ook nog een beetje.
Ipv een een run ed, heeft iemand ervaring met de autotune module?

http://www.powercommander.nl/Powercommander-toebehoren-Autotune-Honda-XL1000V-Varadero-2003-2009/

gr. Henk

Offline Oldtimer

Re: Powercommander III of V
« Reactie #127 Gepost op: 24 november 2013, 12:45 »
Geen ervaring mee, maar een run op de testbank is goedkoper (160 euro )

Verder zou ik je willen adviseren om een aantal mappings van andere gebruikers eens te proberen voordat je veel geld uitgeeft.
Er is al een en ander geschreven hierover op ons forum.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #128 Gepost op: 22 november 2014, 17:44 »

Heb ook gelijk de katelisator afgesloten,die rare klep aan de voorkant van,t luchtfilter afgehaald,en open carterventielatie gemaakt ,En dat zijn volgens mij die 2 slangen waar jij het over hebt.
Ik heb deze met een bout afgedopt(tegen valse lucht) en de 2 slangen vanaf de cilinders verlengt en naar beneden toe gericht zodat er geen water in loopt.En dat rare olie opvang bakje in het luchtfilterhuis verwijdert.

@ Ron Overkleeft

Hallo Ron, een paar vraagjes over het luchtfilter.

Kan ik de 2 dikke slangen die naar het olieopvangbakje leiden laten zitten?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Powercommander III of V
« Reactie #129 Gepost op: 22 november 2014, 23:33 »
@ Cas, het is 6 jaar geleden dus moet effe diep nadenken.

Eerste   foto :Kan me dat apparaatje niet meer voor de geest halen,weet niet waarvoor het is en denk zomaar dat het er bij mij gewoon nog op zit.


Tweede foto :De slang die daar op zit is de carter ontluchting.Deze heb ik van het luchtfilter afgehaald en verlengt
met een tuinslang en naar beneden toe gericht zodat er geen water in kan lopen.
(heb hetzelfde met de slang van de andere cilinder gedaan)

Derde foto: dat slangetje gaat als ik het goed heb naar dat rare klepje?
Ik heb een schroefje in dat slangetje gedraaid.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #130 Gepost op: 22 november 2014, 23:41 »
Slangetje op de 3e foto gaat inderdaad naar het klepje dat er bij mij niet meer inzit.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #131 Gepost op: 22 november 2014, 23:43 »
Volgens mij heb jij het olie opvangbakje er niet meer inzitten waar die dikke slangen op aangesloten zitten. Heb je die dikke slangen niet naar beneden geleidt en de dunne slangen verwijderd?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Powercommander III of V
« Reactie #132 Gepost op: 23 november 2014, 10:27 »
Ja Cas dat (vet/olie) opvangbakje is eruit ,dat zit midden in de luchtstroom dus weg
ermee. Dan die twee dikke slangen van het luchtfilter af en naar beneden toe laten
zodat er geen regenwater in kan lopen. Dan moeten nog wel de aansluitingsgaten
in het luchtfilterkast dicht worden gemaakt. 
Nu heb je dus "open carterventilatie"

Van de kleine slangetjes weet ik alleen nog dat ik een schroefje in dat kleine
slangetje heb geschroefd dat die rare klep vooraan je luchtfilter bediend.
Die rare klep toen in zijn geheel verwijderd.

Heb nog wel erover gedacht om die rubberzuigmond voor aan het filter te
vergroten,daar moet ook nog wel winst te boeken zijn wat betreft luchtstroom.
Is er alleen nog steeds niet van gekomen ( leuke uitdaging voor Jou Cas)?
 

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #133 Gepost op: 23 november 2014, 12:12 »
Ok, het vacuumding van het klepje eruit.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #134 Gepost op: 23 november 2014, 12:13 »
Het oliebakje verwijderen uit het luchtfilterhuis, de gaten kan ik dichtmaken met montagekit. De slangen naar beneden leiden is makkelijker gezegd dan gedaan.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #135 Gepost op: 23 november 2014, 12:15 »
Maar wat nu met dit kunstwerk? Dat wil ik er ook graag afhebben, is volgens mij alleen maar voor milieueisen en niet voor een betere motorloop.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Powercommander III of V
« Reactie #136 Gepost op: 23 november 2014, 14:18 »
Ja dat kunstwerk,weet ook niet waar het voor is,ik zou zeggen afkoppelen en
kijken wat er gebeurd.

Die slangen heb ik verlengd zodat ze gemakkelijker naar beneden te richten zijn.

Vacuum ding heb ik ook weg,dient nergens meer voor.

Jij wil die gaten in,t luchtfilter afdichten met montage kit, ik heb een stukje slang
van +- 5 cm op het luchtfilter geschoven en toen een bout in de slang geschroefd 
en er nog een slangenklem omgedaan .

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #137 Gepost op: 23 november 2014, 16:17 »
Die rubber tuit kan eraf maar dan heb je wel een heel groot gat. Ik weet niet of dat wel een goed idee is.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #138 Gepost op: 23 november 2014, 17:14 »
Dat kunstwerkje is de pair valve en wat het doet is eigenlijk hetzelfde als pissen in een glas en dan datzelfde glas weer leegdrinken om het riool niet teveel te vervuilen.
Met aftermarket uitlaten raden ze zelfs aan de pairvalve te verwijderen omdat dit voor backfiring kan zorgen.
Kan er dus af..............hahahahahahahaha.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Powercommander III of V
« Reactie #139 Gepost op: 23 november 2014, 18:57 »
Die rubber tuit kan eraf maar dan heb je wel een heel groot gat. Ik weet niet of dat wel een goed idee is.
Denk wel dat het beter is als dat rubber er niet opzit maar er kan dan
wel gemakkelijk water in de luchtfilterkast lopen.
Heb wel zitten denken om een plastic kapje te maken dat net naar beneden wijst
en dat op de rand van de kast poppen en kitten. Loopt er geen water naar binnen
maar wel een gemakkelijker instroom van lucht ,want kijk maar is hoe smal eigenlijk
dat bekkie is van dat rubber.

Mocht je het proberen wees niet bang dat je de luchtfilterkast verkloot want ik
heb er nog eentje reserve op de plank leggen (ooit is een restantje varadero
onderdelen voor weinig op de kop getikt)

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #140 Gepost op: 24 november 2014, 13:59 »
Die rubberen tuit wil ik er nog ff op laten zitten want anders verander ik teveel in 1 keer. Mocht ik straks toch een probleem hebben dan weet ik niet meer wat de oorzaak is.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #141 Gepost op: 24 november 2014, 14:05 »
De slangen naar beneden laten leiden heb ik opgelost door de dunne slangen in de dikke slangen te schuiven. Aan de voorzijde komt het uiteinde uit bij het oliefilter.
Aan de achterzijde heb ik een idee maar als alles er weer opzit heb ik minder ruimte, dus moet ik kijken hoe dat gaat passen.
De gaten in het luchtfilter heb ik dichtgemaakt met montagekit, minder werk  :D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander III of V
« Reactie #142 Gepost op: 24 november 2014, 14:19 »
Achterzijde

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.