Auteur Topic: Olie  (gelezen 1666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Neet

Olie
« Gepost op: 18 maart 2009, 23:29 »
Er is nogal wat langs gekomen over oliekwaliteit en prijzen.
Sommige gingen naar de Lidl voor goedkope auto-motorolie en anderen kochten echte motor-motorolie per liter voor €14,-.

Missschien dus leuk om te weten: bij Hein Gericke (bv in Amsterdam) kost 4 liter echte motorolie (eigen Hein Gericke merk) nog geen €20,- (€19.95) 10W40 halfsynt. Filtertje €7,- of €7.50 geloof ik.
Dus echte goeie olie en geschikt voor je koppelingetje voor helemaal niet al te veel geld.
(zeker als je er twee moet onderhouden.)

Gr. Neet
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2009, 23:30 door Neet »

Offline NiCoAT

Re: Olie
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2009, 06:20 »
Hallo Neet,
bij techniek algemeen op dit forum hebben onze onvolprezen techneuten Tempelier Bobby en Ad "JAQAD" Mies prachtige verhandelingen en commentaren over dit onderwerp geschreven.
Misschien dat in die uitleg ook het antwoord op je vraag zit?
Groet, NiCoAT
Bovendien, als je er niet helemaal zeker van van de filters bent, vervang je ze toch eerder? En de olie idem?
Gr, N
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Neet

Re: Olie
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2009, 09:41 »
Huh??, heb ik een vraag gesteld dan?

Het is gewoon een tip voor goedkope goeie olie.....

Gr. Neet

Offline Nader

Re: Olie
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2011, 10:38 »
Beste Neet,

Gister langs Hein geweest maar de prijzen zijn  nu toch iets hoger: olie 4l 10w 40 kost nu 24,95 en filter kost 9,95.

Puur voor extra info voor allen.............

gr Ninja

Offline Neet

Re: Olie
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2011, 10:45 »
In 2.5 jaar tijd met 5 euro verhoogt is best wel pittig ja. Wist ik niet en best wel idioot.
Paar maanden geleden was de prijs 22 euro dacht ik. In Amsterdam.

Offline Brombeer

Re: Olie
« Reactie #5 Gepost op: 06 november 2011, 11:47 »
..Bovendien, als je er niet helemaal zeker van van de filters bent, vervang je ze toch eerder? En de olie idem?..

Is inderdaad het goedkoopste onderhoud. Olie en filters gewoon wat eerder. 3 liter merk-olie en een filter kost je hooguit 60 euro. Bij motorblokschade kijk je in één klap tegen het 25-voudige aan.

Alleen als je 40.000 per jaar rijdt kan dat 'in de papieren' lopen. Maar zoveel rijden er maar een paar.

Dus, niet op bezuinigen (ook niet bij Gericke)

Bromz

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin