Auteur Topic: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators  (gelezen 2721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rosiaantje

Beste allemaal,

Met mijn project ben ik nu bezig om de vering van de alp aan te pakken.
Achter was de demper namelijk gaar en lek en voor wilde ik er graag progressieve veren in.

Jammer vond ik het dat er aan de voorvering van de alp weinig te versellen valt.

Op het motorforum kwam ik een mooi stukje tegen over preload adjusters en gold valve emulators.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/13462949

Ik heb dan ook een lijntje uit gezet om in ieder geval voor mij zelf preload adjusters te laten modificeren om de veer voorspanning eenvoudig aan te kunnen passen.
(weet dat sommigen van jullie dit al doen door er een paar carrosserie ringen onder te leggen)

Ook ben ik aan het informeren om gold valve emulators te bemachtigen.
Normaal zijn dit redelijk prijzige stukjes techniek maar wat word er tegenwoordig niet nagemaakt!

Met deze gold valve emulators kan je de demping afstellen. Waardoor de werking van je voorvork meer gaat lijken op een van het type cartridge systeem.

Op de pagina op het motorforum is meer te lezen over de techniek van deze gold valve emulators.
De prijzen zijn net iets hoger geworden maar voor onder de €150 moet het zeker te realiseren zijn!
Zeker als er meer mensen met interesse zijn?
Laat het z.s.m. weten want misschien kunnen we er dan een leuke gezamenlijke inkoop actie van maken!

MVG rosiaantje


Offline The Headless Horseman

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #1 Gepost op: 01 april 2012, 15:38 »
Oeh, mooi zeg  8)

Is die 150,- voor beiden, of alléén de gold-valve-emulator?
En zo ja, wat gaan die preload adjusters ongeveer kosten dan?

Evt. ook voor een 43mm voorpoot (AT) te verkrijgen?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline rosiaantje

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2012, 15:46 »
Hee Rene,

Custom made gaan de preload adjusters +/- €75 kosten kreeg ik over de mail!
Als het er meer zijn of de bewerkelijkheid van de adjuster word minder kan hij vast nog wel wat zakken in prijs.

Het zal dus denk ik wel mogelijk zijn om dit voor de at te fabriceren.
Ook de goldvalves emulator zal in die maat te verkrijgen zijn! (enkel heb me er nog niet in verdiept ;-)

Misschien voor de AT eigenaren ook het overwegen waard om een groeps actie op te zetten?

p.s. met wat modificaties komt de hugger er straks onder hoor!! (kan die gelijk m'n achterveer beschermen zodat die er niet het zelfde uit komt te zien als de gene die er van af kwam!)

gr Sebastiaan

Offline The Headless Horseman

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2012, 18:42 »
Hoi Sebastiaan  :)

Ik zal er eens wat verder in duiken  8)
Leuk van de hugger  :D Gooi tzt maar eens wat foto's op het forum van je project!

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Waffie

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #4 Gepost op: 01 april 2012, 19:21 »
 de preload adjuster zijn een standaard artikel via de firma bike design.be of nl

zoek maar eens in hun wens shop dus custom made is niet nodig.

de aanpassing van de voorvork (doorstroom snelheid) is een aanpassing die hyperpro op verzoek voor iedere voorvork kan maken,

niet de vraag of het er is maar de vraag waar kan ik het vinden

zie dit alleen als een aanvulling
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline rosiaantje

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #5 Gepost op: 01 april 2012, 20:41 »
Ad,

Je doet je avatar weer eer aan!
Your a tool! (and also the man!)
Ik ben aan het zoeken geweest bij bike design.nl en .be (komen bijden op de zelfde .com site uit) maar kan ze niet vinden.
Mogelijk een linkje?
Nu was ik ook al zelf op het www aan het zoeken geweest en heb ze daar ook niet op maat gevonden maar dat zegt misschien meer over mijn zoek kunsten...
Als het klopt kan het op maat maken van de baan! (gelukkig)

Wat betreft de gold valve emulators Ik weet dat bijvoorbeeld hyperpro dit doet en yss kan ze ook leveren.
Maar dat is al snel een prijzige bedoeling. (relatief) Als je weet dat ik een winkeltje gevonden heb die ze mogelijk (lees ik wacht nog op reactie maar de maten komen overeen) 
kan leveren voor €49 ipv 170 dollar...
mogelijk dat hyperpro iets goedkoper is als de ontwerper maar denk niet dat ze ze ook voor die prijs kunnen leveren.

Dit in combinatie met progressieve veren moet met de juiste afstelling een wereld van verschil gaan maken  >:D



Offline Waffie

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #6 Gepost op: 01 april 2012, 22:35 »
 ze worden ge maakt door pro bolt in diverse kleuren en bike design is daar leverancier/importeur van 

http://www.probolt-usa.com/index.php/aluminium-pre-load-adjusters-17mm-hex-pair-grey.html

of wel plaatje

het is alleen even opletten met je stuur dat net boven deze adjuster komt te zitten

echter met stuurverhogers heb je meer ruimte.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline rosiaantje

Re: Upgraden voorvork , preload adjusters, gold valve emulators
« Reactie #7 Gepost op: 01 april 2012, 22:38 »
Ad,

Als ik me niet vergis zijn dat knoppen die je er op kan zetten zodat je deze niet met een sleutel hoeft te verstellen!
(17mm is ook wel erg klein voor een 41 diameter poot lijkt mij)

Waar ik dus naar op zoek ben is het deel wat de originele poot dop vervangt.
Zo iets als dit:
http://www.voxonda.com/2010/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=18&category_id=8&option=com_virtuemart&Itemid=54
Hier heb ik dus ook de vraag uit staan of ze passen en er werd ook al aangeboden om de pas te maken.

Een zoektocht naar dit onderdeel van andere motoren met een 41mm ronde voorvork (35mm binnenwerks) leverde mij helaas nog niet zo veel op.

Gr sebastiaan