L.S.,
Ik heb een RD03 uit 1989, boven voetpakking volledig (zuiger, zuigerveren, lagers, nokkenketting, kop vlakken, kleppen slijpen) gereviseerd in 2011.
Daarnaast carbs ultrasoon gereiningd, brandstof pomp gereviseerd & CDI vervangen.
(uiteraard olie, oliefilter, brandstof filter, brandstof leidingen, luchtfilter & bougies vervangen)
De benodigde ingredienten voor goed (normale) start:
1) Compressie: 9.5 bar koud, 10 warm
2) Lucht: nieuw luchtfilter
3) vonk: nieuwe bougies & CDI
4) benzine: carbs schoon & brandstof pomp werkend.
Eenmaal gelopen start de RD03 (koud) na 1 week binnen 1 slag.
Ik denk daarom dat de oorzaak aan de benzine (4) toevoer ligt.
De flotter hoogtes gecontroleerd & de flotternaald sluit goed af.
Echter een artikel op dit forum gelezen waarin (A) over noodzakelijke ontluchtings slangen wordt gesproken om verdamping benzine te verkomen.
Daarnaast (B) een suggestie om een schakelaar te monteren die de brandstof pomp los kan bedienen; voor starten pomp laten werken & dan starten.
Klinkt dit als een bekend probleem voor een RD03?
Welke oplossinge geniet de voorkeur: A of B?
Bij voorbaat dank,
Martin