Techniek > Honda Africa Twin

slechte start na 2 wken: verdampen benzine

(1/3) > >>

geuster:
L.S.,


Ik heb een RD03 uit 1989, boven voetpakking volledig (zuiger, zuigerveren, lagers, nokkenketting, kop vlakken, kleppen slijpen) gereviseerd in 2011.
Daarnaast carbs ultrasoon gereiningd, brandstof pomp gereviseerd & CDI vervangen.
(uiteraard olie, oliefilter, brandstof filter, brandstof leidingen, luchtfilter & bougies vervangen)

De benodigde ingredienten voor goed (normale) start:
1) Compressie: 9.5 bar koud, 10 warm
2) Lucht: nieuw luchtfilter
3) vonk: nieuwe bougies & CDI
4) benzine: carbs schoon & brandstof pomp werkend.

Eenmaal gelopen start de RD03 (koud) na 1 week binnen 1 slag. 

Ik denk daarom dat de oorzaak aan de benzine (4) toevoer ligt.
De flotter hoogtes gecontroleerd & de flotternaald sluit goed af.

Echter een artikel op dit forum gelezen waarin (A) over noodzakelijke ontluchtings slangen wordt gesproken om verdamping benzine te verkomen.
Daarnaast (B) een suggestie om een schakelaar te monteren die de brandstof pomp los kan bedienen; voor starten pomp laten werken & dan starten.

Klinkt dit als een bekend probleem voor een RD03?
Welke oplossinge geniet de voorkeur: A of B?

Bij voorbaat dank,

Martin

V-Twin:
A, dit is ook de oplossing die Honda zelf heeft bedacht.

Transit:
Dit is wat ik er aan heb gedaan en sindsdien altijd meteen starten en lopen.
Succes.

http://www.atic.org/faq/ventilation.php

Eddy:
een schakelaar om de brandstofpomp los te bedienen "heb je al "
even kort op de startknop drukken, de brandstofpomp begint dan te lopen, ook als de motor niet aanslaat.
de pomp hoor je tikken tot de vlotterkamers gevuld zijn.
de ontluchting modificatie kan afslaan van de motor tot gevolg hebben bij een zeer hobbelige afroadrit ( serie knippen)
is ook over geschreven.

V-Twin:

--- Citaat van: Eddy op 05 april 2012, 11:53 ---de ontluchting modificatie kan afslaan van de motor tot gevolg hebben bij een zeer hobbelige afroadrit ( serie knippen)
is ook over geschreven.
--- Einde van citaat ---

Dat klopt maar als je zorgt dat er geen zwanenhals in je slang zit heb je daar geen last van. Je moet een ontluchting houden en die wordt afgesloten als je een zwanenhals in je slangen verloop hebt. Zorg dat het uiteinde van de slang van een kleine diameter is en je hebt er geen last meer van.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View