Nee dat kan denk ik wel..
Neem je de bovenkant van 2 binnenpoten. De poot (in je motor)heeft binnendraad, dus al je dezelfde draad als buitendraad laat tappen op je donorpoot-stukje, samen met een randje voor een 0-ring om hem olie-dicht te houden, kun je die erin draaien. En dat donorstukje heeft dan ook weer de draad bovenin om de dop op te draaien. Alleen moet je dan een bus met gelijke lengte bovenop je veren monteren.
Leuk topic, want ik vind de mijne nog niet hoog genoeg en ik heb nog een afgetrapte vork staan...
Ik heb het nog steeds in mijn "to-do"lijst staan idd. Maar wordt elke keer weer naar beneden geschoven.
Hoeft niet perse een (holle) bus te zijn met aan de ene kant binnen draad en de andere kant buiten draad.
Kan ook een stukkie massief staf wezen met alleen aan één kant buitendraad. Hoef je ook geen opvulbus te plaatsen. Enige "nadeel"is dat het wat lastiger je vorkolie verversen/bijvullen is. Maar zo vaak doe je dat niet en dan haal je toch meestal je gehele poot uit de kroonplaten.
By the way, dit soort fijne draadje "tap" je niet ff uit het handje. daar heb je een (CNC)draaibank voor nodig. ( Meen me ter herinneren dat het een spoed van 1 mm was.)
Lees dat Bob al aan de gang gaat.
Zijn de maten van de Varadero <> Alp <> AT dezelfde ??
Dacht het niet want er is/was ook belangstelling voor de TA en TA.
Wacht ik nog ff af
en ga weer verder met de steppies !