Algemeen > Evenementen & reizen

routes en mooie plekken noorwegen

(1/2) > >>

frank:
Hallo,

Ga in juni met de motor 14 dagen naar noorwegen richting o.a. perkestollen zijn er nog mensen die nog tips hebben over routes ( evt op gps) of bezienswaardigheden via horizontaal.nl al diverse info gelezen maar praktijktips zijn natuurlijk de beste.

groet frank

Wieter:
Ik ben een poosje geleden met de auto naar Noorwegen getrokken, met de overzetboot vanuit Denemarken naar Bergen.
Héél veel motorrijders kwamen mee aan boord.

De streek rond Bergen (kustgedeelte Fjorden) is erg mooi en tevens perfect met de gps te doen. Ik weet dat er iets bestaat als Fjordenroutes..
De gps geeft ook netjes alle overzetten aan, want eens tussen de Fjorden moet je erg veel overzetjes nemen.

Ook erg veel kampeerplekken in deze streek, en weet dat vrij kamperen ook mag.

Wieter

Two Plugs:
Je bedoelt de prekestolen?  ;)

Er is één weg die je niet mag missen: Route 13, die vanaf Stavanger (ongeveer) naar het Noorden loopt. De Prekestolen ligt langs deze route. En natuurlijk... Geiranger Fjord, met de Dallsniba (de sneeuwroute). Onverhard, en een tolweg, maar die moet je gewoon rijden. Trollstiggen ook. Terug zou ik de Wildernessroute rijden, die loopt vanaf Trondheim via Roros naar het zuiden, ri Kongsfinger. Plaatsnamen zal ik wel een beetje fout schrijven, maar met google vind je ze vast wel!

Sandra:
Trollstiggen: ga hier beter niet met onervaren mensen rijden of vrouwen die niet durven sturen want dat geeft absoluut problemen... Succes!

GSApaul:
Het mooiste Noorwegen ligt naast het asfalt en aan de doodlopende weggetjes de bergen in.
Ga ook eens van de motor af en loop eens een pad in, je zult verbaasd zijn.
Het Fjorden gebied is daarbij het mooiste, maakt niet uit waar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View