Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

schuurvondst

(1/11) > >>

gert:
via via kwamen we deze alp op het spoor
Bouwjaar 1993 met 46k op de teller
Gelukkig is hij in de traditie van de van Egmondjes dus de kleur is groen.
Op een lekke uitlaat na en hier daar wat roest op het frame hebben we er een mooie extra fiets aan.
de velgen en kuipdelen zijn voor een 18 jaar oude fiets in een prima conditie
In de komende weken gaan we hem strippen en vervangen we de slechtere onderdelen. Alles eerst even goed schoon maken en waar nodig van een nieuw kleurtje voorzien.
we houden jullie op de hoogte want wij zijn twee sleutelaars met 4 linker handen.

gr, Gert en Edit ;D

The Headless Horseman:
Leuk project Gert  :) Gefeliciteerd met de aanwinst  8)
Hou ons maar op de hoogte hier van de vorderingen, vinden we leuk  ;D

Grtz,
René

Peter_Winsum:
Gaaf Gert!
Dat zijn leuke projecten om in een schuur te vinden.

Volgens de kenners kun je er zo, als je de brommer netjes oppoets, pimpt en op z.g.a. nieuwe bandjes zet, € 2500,00 voor vragen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat deze een mooi plaatsje in de schuur gaat krijgen om af en toe lekker op te gaan genieten  ;) .

Sandra:
Nou nou, vragen doen ''kenners'' dit bedrag, maar krijgen nog lang niet... ;)

Edit en Gert: ziet er leuk uit, succes!  :)

gert:
De start van het opknappen van mijn schuurvondstje is begonnen.
Dat de uitlaat lek was , was bij aankoop bekend. Iemand heeft in het verleden een bout in het condensgat gedaan.
Waarschijnlijk ooit gedacht dat de uitlaat lek was. In een uurtje of drie heb ik de motor ontdaan van alle plastic  de cdi units, spiegels handkappen en achtersteunen.
Het roestmonster heeft wat harder toe geslagen dan verwacht maar, we hebben de tijd om het beestje op te knappen.





De uitlaat is inmiddels gerepareerd  gelukkig had mijn maatje een stuk buis liggen waarmee we het gat konden overbruggen.
Het lassen van dit alles heb ik aan hem over gelaten.Hij is daar een stuk beter in dan ik.
Ik heb nu een uitlaat uit een stuk. Deze ga ik nu eerst maar eens stevig schuren ontroesten en voorzien van een nieuw hitte bestendig laklaagje.
Die gaat er weer uit zien als nieuw.







De meesterlasser in actie.


Wordt vervolgd

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View