Auteur Topic: topkoffer bevestigingsplaat  (gelezen 1744 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

  • Gast
topkoffer bevestigingsplaat
« Gepost op: 21 april 2012, 15:43 »
Van mijn Transalp xl700v schuift de bevestigingsplaat van mijn topkoffer zo'n 1 cm van links naar rechts, alle bevestigingen zitten goed vast, hoort dit of is er iets anders mis???
Topkoffer en bevestigingsplaat zijn originele honda transalp accesoires.

Offline Herrie

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2012, 20:10 »
Hoi Diana, hoort echt niet zo, zit dus ergens niet goed vast, als je niet technisch bent gauw even naar laten kijken.
Voor dingen die ik niet kan ga ik naar Ad Mies http://www.msd-motorbandenservice.nl/
maar er zijn er nog meer met een eigen werkplaats hier op het forum, ligt er een beetje aan waar je vandaan komt.

Kan een beetje gevaarlijk zijn;
Als die koffer een centimeter opschuift terwijl jij lekker schuin in een stevig windje in een bocht hangt kan je best wel eens uit balans raken.

Succes
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Hans Schaap

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2012, 20:22 »
Hallo Diana


Ik heb al verschillende originele dragers gezien die "zwevend" zijn gemonteerd.
Of het bij jou ook om zo'n versie gaat weet ik niet maar je kunt altijd langsgaan bij Ad Mies in Sprundel of bij mij in Elburg om er even naar te laten kijken.
Dan weet je het zeker.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline noordkaap

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2012, 12:46 »
Hoort zeker niet. Ik had het ook op de mijne. En de bouten vaster draaien gaat niet. De reden is de blijkbaar originele manier van monteren van de plaat, waarbij de bout de plaat niet echt vast klemt en deze iets blijft schuiven.
Lang verhaal kort: Ik had toevallig een hele bak vol vulringen liggen die dit precies oplossen. Als je in de buurt woont kun je gerust eens langsrijden om er een paar op te halen. Ik kan ze er ook voor je op zetten. Het is in 5 minuten opgelost.

Offline nr 52

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2012, 11:21 »
Ik kan bevestigen dat dit wel hoort. Je zult zien dat er kunststof glijringen onder de koffer zitten om dit mede mogleijk te maken.
Ik heb ook een nieuwe TA700 en daar ook het travell pakket bij. Het eerste wat de dealer mij vertelde voordat het mij was opgevallen was dat de koffer behoort te schuiven en dat dit normaal is. De reden was helaas niet bekend.
Je officiele Honda dealer zal dit bevestigen.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline David

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2012, 06:31 »

@ nr52............De plaat, waar het hier over gaat, hoort vast te zitten op de motor. En ja, de "moderne/nieuwere" koffers hebben wat bewegingsvrijheid gekregen. De achterliggende gedacht is om trillingen op te vangen.
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)

Offline noordkaap

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #6 Gepost op: 30 april 2012, 17:09 »
@ nr52............De plaat, waar het hier over gaat, hoort vast te zitten op de motor. En ja, de "moderne/nieuwere" koffers hebben wat bewegingsvrijheid gekregen. De achterliggende gedacht is om trillingen op te vangen.

Mee eens. Ik snap de gedachte wel van het opvangen van trillingen, maar dan vind ik dat het wel erg goedkoop is uitgevoerd. Mijn kofferplaat zat hierdoor eigenlijk gewoon ordinair los op de drager. Natuurlijk had hij er nooit vanaf gevallen, maar ik vond het gewoon slecht als je op je motor rijdt en je koffer voelt bewegen.

Offline nr 52

Re: topkoffer bevestigingsplaat
« Reactie #7 Gepost op: 07 mei 2012, 14:49 »
Ok, niet goed begrepen. De plaat zit vast en de koffer schuift.
Mocht het andersom zijn, dan zou ik ook de plaat vastzetten.
Zo zijn we er toch weer met zijn allen uitgekomen.
nagekomen bericht:
op de motor zit op de plek van de bagagedrager een metalen frame gemonteerd, daarop zit de bodemplaat waar de koffer op komt. Tussen de bodemplaat en het frame zitten teflon glijringen. De koffer schuift dus incl. bodemplaat heen en weer over het bevestigngsframe. Dit is zo bedacht door meneer Honda.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2012, 12:07 door nr 52 »
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.