Techniek > Honda Transalp

bij geluid Transalp

(1/3) > >>

Sandra:
Hallo,
Afgelopen weekend ladiesweekend gehad in de Eifel van Motoport Engbers. Op de
terugweg toen ik bijna thuis was hoorde ik een bijgeluid: een geluid dat met het toenemen van de snelheid
meegaat.
Vanaf 50 km per uur doet dit geluid zich voor en zo te horen komt het vanaf de voorkant ergens in de kuip?
Eerst dacht ik dat er iets tegen mijn band aankwam en ben uiteraard gestopt om te kijken of dit het geval was, niet dus.
Wij vermoeden dat het iets met de kilometerteller is.... het klinkt als ik het in woorden moet omschrijven zo: sjik sjik sjik (hoeveelheid toeren heeft geen invloed en als ik het gas loslaat hoor ik het ook niet)
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Oldtimer:
remblokje tegen de schijf of iets ertussen

Sandra:
Heeft verder niemand behalve Oldtimer een idee wat dit bijgeluid kan zijn?  ???

(Remblok dat evt. aanloopt of er iets tussen is het niet Marien, bedankt voor 't meedenken!)

Ghost Rider:

--- Citaat van: Sandra op 25 april 2012, 08:43 ---Heeft verder niemand behalve Oldtimer een idee wat dit bijgeluid kan zijn?  ???

Tsja Sandra, is ook wel een beetje lastig zonder geluid. Maar laten we een poging doen.

Jij schrijft:

Het is afhankelijk van de snelheid en niet van het toerental.
Uit je beschrijving haal ik dat het lijkt dat er iets aanloopt.
De remmen zijn OK.
Band draait vrij.

Wat kan het zijn?

Voorwiel lagers? (zou je moeten voelen)
KM teller aandrijving? (trilt de naald?)
Loopt iets tegen de band, verborgen onder het spatbord?
Of toch een remblokje dat om aandacht roept?

Ik ga als eerste toch, zoals Oldtimer, voor dat laatste. En verder toch je spatbord eens goed bekijken, zit daar niet iets klem? Ook even je KM tellerkabel eens goed smeren. (van boven af WD40 erin)

Succes,
Ron.

--- Einde van citaat ---

PimW:
Als je rijd en je vingers op de remhendel legt. Voel je die dan "pulseren" ? Oftewel: is je remschijf niet krom?

Geen waterdichte verklaring maar wel iets om te controleren.

Zelf de km teller dus al uitgesloten?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View