Auteur Topic: Shuberth C3 vizier stroever maken  (gelezen 1754 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline HPoskam

Shuberth C3 vizier stroever maken
« Gepost op: 23 april 2012, 19:33 »
Gevonden op "dat" andere Forum  8)
 
Wellicht dat hier ook mensen zijn met het probleem dat het vizier van de C3 dicht waait.
 
Wat mij persoonlijk irriteert het dat het vizier van mijn C3 helm niet open blijft maar bij een snelheid van +/- 80 km/uur dichtklapt.

Ook op laagste stand (dus met nog een vingerdikte open) strilt hij langzaam dicht. (setje viziergelijders door Schubert al eens vervangen)
Ik heb eens bekeken of ik daar wat aan kon doen.
Ik ben tot de volgende (kleuterschoolknutsel Very Happy ) oplossing gekomen.

Van een rolletje gastape de randen gehaald. Deze met een schaar in de vorm geknipt van het binnenwerk van de viziergelijders. 
De dunne stukjes kunstof in het binnenwerk gelegd en de gelijders en vizier weer gemonteerd.
De gelijders ondervinden nu wat extra wrijving van de dunne stukjes kunstof.

Het geheel voelt nu met openen en sluiten stroever aan en gaat niet meer vanzelf dicht. Zelfs niet met 120km/uur.
Trilling van een half open vizier is ook stuk minder.
Misschien wat voor anderen om aan de slag te gaan met een dun stukje kunststof?
 

 

 

 

 
Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

Offline Plukidu

Re: Shuberth C3 vizier stroever maken
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2012, 20:15 »
Briljant! Dat dichtwaaien ergert mij ook steeds mateloos maar ik zat meer te denken aan
het vizier met ductape aan de helm vast te plakken. Mooi staaltje origamie Henk!  ;)
Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

Offline ron overkleeft

Re: Shuberth C3 vizier stroever maken
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2012, 21:23 »
zowel de c2 als de c3 heeft er last van. Heb het probleem opgelost door een een stukje " tyrep" rechtop in het draai mechanisme te zetten die dan wrijving maakt met het vizier, heb hiervoor wel een klein stukje van het mechanisme af moeten vijlen. na 15.000 km werd tie weer wat slapper en dus effe nieuwe "tyrep"in gezet 20 min werk.
Het is effe knutselen maar wel mogelijk.
Eigenlijk belachelijk dat zo,n merk als shuberth zulke slechte schermpjes maakt, heb bij diverse motorzaken hier
over geklaagd en die zeggen dat shuberh vind dat je met je vizier dicht moet rijden voor de veiligheid en dat de ventilatie van de helm voldoende is.

Offline robgoesdakar

Re: Shuberth C3 vizier stroever maken
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2012, 22:30 »
Bij mijn C2 was het langzaam gaan slijten en heb ik het rubber vervangen door een stugger stukje rubber. Kleine fix, groot plezier.

Hoewel ik bij heel warm weer ook wel liever mijn visier open zou willen hebben bij hogere snelheden kan ik me ook vinden in het feit dat een vlieg met 80+kmph op je wang (of in je oog) helemaal geen pretje is.

Maar back on topic.. goede tip voor de C3 gebruikers. (hij is al besteld via internet...., maar duurt wat langer dan dat ik gewend ben bij internet bestellingen ;) )
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Nikotech

Re: Shuberth C3 vizier stroever maken
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2012, 20:18 »
Idd al veel over dit euvel gelezen   Schubert geeft aan dat je met een dicht vizier moet rijden en is niet van plan er wat aan te gaan doen naar verluid !
Laatste tijd redelijk aan het orienteren geweest en vaak met de C3 in mijn handen gestaan.
Uiteindelijk toch gekozen voor de Shoei neotec   http://neotec.shoei-europe.com/ 


Maar creatieve oplossing, dat wel om on topic te eindigen
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline ron overkleeft

Re: Shuberth C3 vizier stroever maken
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2012, 23:53 »
Goeie keus die nieuwe Shoei .Zat net de motoplus te lezen en de Neotec komt daar als winner uit de bus.

Offline Hans Schaap

Re: Shuberth C3 vizier stroever maken
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2012, 22:21 »
Ik heb bij een C3 het vizier stroever laten lopen door de ratel warm te maken en wat naar buiten te zetten.


Hiermee hef je de slijtage van de ratel op.


Is in 10 min gebeurt en het vizier werkt weer als nieuw zonder extra onderdelen.
Dit kun je een aantal keren herhalen.
Mochten dan na jaren de tandjes te ver afgesleten zijn kun je ze weer "scherp" maken.
En de truc nog weer een aantal keren te herhalen.
Tegen die tijd is de kleur uit de mode en kun je voor een nieuwe gaan.


alhoewel..........
Als je het een beetje goed aanpakt is tegen de tijd dat de ratel helemaal op is de helm weer helemaal retro.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl