Algemeen > Evenementen & reizen

transport Nederland Marokko

(1/2) > >>

Eriknieuwenhuisen:
Dag beste mensen,

In oktober ga ik met een vriend uit Londen naar Marokko. Het plan is om deels off road te rijden. 
Ik wil graag de banden een beetje sparen, mezelf niet dagen op de snelweg zien rijden en dus pas in Spanje gaan rijden als dat kan.
Heeft iemand tips omtrent de mogelijkheden van transport. (Trein - vrachtwagen - Boot?)

Vele malen dank.

Erik

varaderohuibje:
Je kan onderstaande topic ff lezen
staan al een hoop tips in

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6212.0

daandus:
hi Erik,

Toffe trip!

Wij hebben het in 2009 met een trailer gedaan (zelf gebouwd)
- 2600km enkele reis, 5200 totaal met de trailer naar Estepona, Spanje. Kostte 500 euro diesel, 240 euro tol. Onderweg 4 x overnacht op camping. In totaal 31 uur rijden, enkele reis... omdat Mirjam d'r autootje nogal traag was!
Overtocht Marokko was 110 euro per motor+rijder, Algeciras- Ceuta.
Trailergedoe was gewoon het goedkoopst... zo'n auto/motortrein kost veeeeeeeeeel meer.

Daarna is 't eitje... als je de eerste 200 km in Marokko maar ff snel&overdag aflegt, t/m de camping in Chefchouen.
Dat gebied is het Rif-gebergte, en dat is listig met zeer veel drugshandelaartjes... Zuidelijk daarvan begint het geweldige genieten in Marokko! ... 'k hoop dat je van zoete thee houdt ;-)

Brombeer:
Vanaf Tarifa (30km voorbij Algeciras) kost(te) de ferry dacht ik 70,- pp + motor enkele reis. Als je de eerste vaart neemt en daarna doorrijdt kun je einde volgende dag in Ouarzazate staan...

Met 3 wisselende chauffeurs al aanhangerend kun je inderdaad in ongeveer 30 uur bij de pont zijn. Ik heb het wel eens gebrommerd, uit en thuis inclusief de trip daar maar dan sta je zo tegen 10.000km in een paar weken aan te kijken.

wimj:

--- Citaat van: daandus op 26 april 2012, 21:01 ---Dat gebied is het Rif-gebergte, en dat is listig met zeer veel drugshandelaartjes... Zuidelijk daarvan begint het geweldige genieten in Marokko! ... 'k hoop dat je van zoete thee houdt ;-)

--- Einde van citaat ---

Is een beetje off topic, maar wij vonden het Rif gebergte juist het leukst van Marokko. Veel offroad gereden, mooie paden, aardige mensen, lekkere temperatuur, kortom geweldig. Tuurlijk is de rest van Marokko ook super.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View