Techniek > Honda Africa Twin

Bandenmaten RD04

(1/1)

gapps:
Hey luitjes!

m'n RD04 is weer toe aan nieuw schoeisel. Er zitten nu Anakee2's op die helemaal geweldig zijn bevallen (tegen de 20k km er mee gereden). Nou lijkt de 130/90-17 maat (uit het boekje voor de RD04) een beetje zeldzaam te zijn, veel vaker zie je 140/80 die op de RD07 moet komen volgens het boekje.

Iemand weleens gekeken of de 140/80 op de RD04 past? Zit er verschil in achterbruggen?

Verder de vraag of iemand de Anakee 2 v.s. de Sirac kan vergelijken qua performance en levensduur (normaal rijgedrag, af en toe licht off-road)?

tnx!

 :o

The Headless Horseman:
De achterbrug is niet de beperkende faktor, daar kan zonder problemen een 140 bandje tussen  ;)
Het gaat meer om de breedte van de velg. Ik weet eerlijk gezegd niet of een RD04 een smallere velg heeft dan een RD07, maar ik vermoed dat ze hetzelfde zijn, dus dan zou een 140 geen problemen moeten geven.

En anders neem je een 130/80 band, die is wat lager (13mm om precies te zijn) maar dat lijkt me niet zo'n bezwaar  :D

Zelf met de Anakee geen ervaring hier, wél met de Sirac. Best bandje die Sirac's, goed betaalbaar, ik deed er zo'n 17K mee, maar ik denk op het asfalt duidelijk de mindere van de Anakee, zéker als het nat is  :-\  Onverhard wel ietsje beter, want iets grover profiel, maar echt schokkend beter nou ook weer niet hoor, het blijft een allroad bandje.

Succes,
René

Waffie:
 hallo ,
de velg van de rd 04 is smaller dan die van een  rd 07 nl  2.75 inch

met een anakee 140/80-17 zul je hierop meer last hebben van een nerveus band gedrag doordat lengte strepen en dergelijke duidelijk voelbaar aanwezig zijn

wil je dit probleem op de betere wijze oplossen ga je voor een 3,5 inch velgbreedte.
dit betekend een nieuwe velg met nieuwe spaken,

anders adviseer ik je het te houden bij de 130/80-17

de sirac  heeft een ander soort profiel (meer off road)  tav van grip is ze zeker minder dan de anakee maar of de gemiddelde rijder dit zal merken  is naar mijn inziens te betwijfelen.

gapps:
helder, tnx voor de tip&uitleg.

Blijf nu eventjes bij het origineel doet het prima zo!  :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View