Techniek > Honda Africa Twin

Foto topic tank oplossingen voor vergroten reikwijdte

(1/4) > >>

JT:
Hallo allemaal,


Het is alweer lang geleden dat ik actief iets gepost heb en toen ik vandaag lekker zat te lezen op dit AT forum, bedacht ik dit topic.

Bij de meeste voertuigen die ik bezit hebben de bouwers het zo uitgevogeld dat de reikwijdte zo'n 500 km is voordat op "reserve" overgeschakeld dient te worden.

Op de eoa manier heb ik ondervonden dat dat nu eenmaal gevoelsmatig prettig werkt met het plannen van routes / woon werk verkeer en tanken.

Bij mijn AT erger ik mij eraan dat de reikwijdte voor op reserve gaan slechts zo'n 300 km is.

Dat anderen andere waarden halen is mij duidelijk: daar gaat dit topic niet over.

In dit topic nodig ik iedereen uit om FOTO'S te plaatsen met een korte beschrijving van welke oplossingen er zijn de brandstof capaciteit van de AT te vergroten.

Het schijnt namelijk dat het niet hoeft te blijven bij alleen een grotere benzine tank tussen je benen: er schijnen slimme en minder zichtbare oplossingen te zijn.

Toen ik ging rekenen kwam de vergroting op 500 km te komen in mijn geval neer op toevoegen van zo'n 12 liter en dat leek mij best veel om op elegante wijze plek voor te vinden....

Let op: dit is dus een topic voor het plaatsen van FOTO'S voor mogelijke oplossingen met een korte beschrijving van aanpassingen en inhoud vergroting, aanpassingen en voor- en nadelen.


Kijk uit naar foto's die er onder ons op computers rondzwerven.


Groet, JT.

mauppie:
Ik weet dat Touratech eens een 43L tank heeft gehad, of hij nog leverbaar is weet ik niet.
http://shop.touratech.com/tank-43-litres-honda-africa-twin-rd07.html

xrvtuur:
Hier kun je zien hoe het is gedaan bij de RD03 Marathon, de motor die eind jaren 80 is ingezet bij de Dakar rally. Je zal een tank moeten maken waar nu je achterste kappen zitten, veel buig en laswerk in alu.

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/39606-xrv-650-rd-03-marathon-new-project.html

Hotel 317:
Voor de RD07 zijn er ook gewoon "achtertanks" te verkrijgen, in 12, 15 of 17 liter, weet ik niet meer precies. Vraag me alleen niet waar je de spanningsregelaar, expansievat en elektronica heen moet verplaatsen.

Een RD04 eigenaar had ook eens dit geflikt:




maar ook daar heb je weinig aan...

Oplossing:  RD04 kopen  ;D

JT:
@ Mauppie: dank voor de link. Die had ik inderdaad ook eens gezien.
Voordeel: 43 liter. Nadeel (naar ik heb vernomen uit eerste hand): onbalans in het rijgedrag van de motorfiets wanneer de voorvork niet verstevigd wordt.

@ xlvtuur: dank voor de link. Daarvan had ik gehoord en nog niet op een plaatje gezien.
Voordeel: balans in het rijgedrag van de motor lijkt mij. Nadeel: zal een heel gedoe zijn de piping werkend te krijgen?

@ Dennis: grote vriend, die hebben wij aan het Balaton meer gezien en die is van die Pool, toch?
Voordeel: low budget oplossing. Nadeel: weinig toegevoegde liters.

Meer foto's van oplossingen zijn welkom.

Groet, JT.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View