Techniek > Honda Africa Twin

Stotteren boven 5.000 tpm

(1/2) > >>

robgoesdakar:
Komt ie dan... (nu er toch even een onweersbui over alphen trekt)

Vorige week de twin eindelijk op orde, en nu wat woon-werk ermee gereden. Vandaag begon ie wat moeilijk te doen. Tot 5.000 toeren is er helemaal niets aan de hand, en rijdt ie lekker soepel. Boven de 5.000 toeren begint ie (als je bv echt even door wilt trekken) flink te stotteren. (Digitale) Toerenteller springt naar de helft en zelfs een paar keer gewoon naar 0 (afslaan). Als je opschakelt en daarmee onder de 5.000 tpm komt, is er niets meer aan de hand.

Eerste gedachte.... CDI...., andere CDI erop gezet (handig zo'n donor motor), maar zelfde gedrag.

Het lijkt erop als het veroorzaakt is nadat ik de motor eens goed bij de wasserette heb afgespoten (ik wist wel dat poetsen niet goed was...... ;) )
Ga dalijk (als de bui voorbui is) maar eens even de bougie's en bekabeling langs lopen en kijken of ik daar nog wat bijzonders kan vinden.

Andere mogelijkheden die ik nog voor ogen heb :
- pick-up sensor
- brandstoftoevoer (ondanks vacuumpomp misschien toch een issue dat bij hoge vraag het aanbod niet meer geleverd kan worden...)


en schieten jullie nog maar wat suggesties.........

V-Twin:
You hebt mail.

robgoesdakar:
Had ook nog even het boekje erop na geslagen omdat ik de spannings waardes niet vertrouwde.....
Die waren weliswaar constant, maar te laag (13,2 / 13,3 onder het rijden met verlichting aan). (Iets wat V-twin ook al duidelijk beaamde per mail)

Dus toch maar spanningsregelaar vervangen (baadt het niet, dan schaadt het zeker niet). Proefritje gemaakt, en in het begin nog 1x een stotter gehad, maar daarna echt zonder verdere problemen kunnen rijden...
Voor nu even laten rusten, lijkt opgelost, maar misschien morgen toch nog even verder kijken....

(Ach, en met 5.000 toeren rijdt ie ook gewoon over de 100.... goed genoeg voor binnendoorwegen ;) )

daandus:
Hey Rob,

Mirjam had dit laatst met haar RD07 (93-er) in Peru, rond de 3500rpm.
Nu slepen wij een halve motor aan onderdelen mee, maar geen CDI's en dus begon ik al langzaam te tranen... zeker die klapperende toerenteller leek me een eng voorteken.
Stekkers losgehaald van de CDI, geen verschil.
Brandstofpomp bleek te klapperen en het brandstoffilter bleek stuk, beiden vervangen, geen verschil.

Tijdje gewacht, naakt een dansje rond de motor gedaan, kop koffie gedronken...
Daarna liep 'ie als een zonnetje en heeft daarna geen foute klap meer gegeven, in 16.000 km waarvan een paar keer flink door het water :-)
Lekker vage storing dus :-)

p.s. m'n reserve CDI's zitten al op de post ;-)

The Headless Horseman:

--- Citaat van: daandus op 02 mei 2012, 23:14 ---Nu slepen wij een halve motor aan onderdelen mee

--- Einde van citaat ---

Hé Daan  :) ik snap 't even niet  :-\  Je was toch niet met een BMW onderweg  ;) ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View