Beste mede-AT-ers,
Van de week had ik een raar geval: contactslot draai ik om, geen enkel leven te bekennen in de AT (inclusief lampjes die niet oplichten) terwijl ik hem een paar dagen ervoor werkend had weggezet.
Oké, kijken wat er aan de hand is.
- Accuspanning: OK
- Aansluiting op accu: OK, contacten opgeschuurd
- Zekering: OK
Bij beter kijken vandaag onder het zadel blijkt dat het bij de gele connectors vanuit de spanningsregelaar een beetje nattig is. Daarnaast ziet een connectortje er een beetje 'gebakken/verbrand' uit. Dus maar even meten.
Volgens het diagrammetje dat ik hier heb (XRV750 '90-'92, kon niks anders vinden) zou er een waarde naar voren moeten komen als ik + op Rood/Wit en - op Geel zet. Totaal geen waarde, bij geen van de drie draden. Combinatie groen en zwart is wel goed (hoewel, waarde springt even in beeld en is dan weer weg, nog niet gehad).
Het lijkt me dus dat de spanningsregelaar kapot is. Wat me alleen vreemd lijkt is dat ie er 'zomaar opeens' mee stopt. Wat ik zou kunnen verzinnen is dat ie wat te warm is geworden terwijl de motor uit stond.
Ik zou het vreemd vinden als het aan het vocht ligt, dan zou je zeggen dat hij onderweg wel ermee had moeten stoppen. Het regende ook niet toen ik reed de vorige keer.
Wat denken jullie, zou de spanningsregelaar kapot zijn? Als ik hem al vervang wil ik daarnaast wil ik natuurlijk graag voorkomen dat ik de volgende regelaar weer direct opblaas... Dus ben ik benieuwd of jullie wat oorzaken kunnen verzinnen.
Ben benieuwd naar wat jullie denken, bedankt alvast!
Tom