Auteur Topic: luchtfilterkastlekkage  (gelezen 998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daandus

luchtfilterkastlekkage
« Gepost op: 18 mei 2012, 13:23 »
Rondom/onder de luchtfilterkasten bij onze RD07's is het nogal een vette bende, en dat 'bakkie met die carterbeluchtingsslangen' hangt er nogal scheef aan.

Ik wilde dat vandaag eens goed schoonmaken en bestuderen, en het lekt gewoon als een malle.
Olieprut naar buiten, maar natuurlijk ook lucht (en zooi) naar binnen.
Ook de 2 rubber kelken (die dus op je carbs gaan) zitten gewoon los, omdat de vloeipakking van Honda loslaat.

Alles schoongemaakt, ontvet, en dichtgesmeerd met vloeibare pakking. Niet het mooiste, maar wel functioneel!
(als je zwart spul hebt ziet het er mooier uit ;-) maar vloeipakking is wel olie en benzinebestendig)

De kelken kun je eruit trekken, en vervolgens een rul pakking in de rand leggen. Het bakje zit vastgesmolten en daar heb ik maar gewoon een dikke rul overheen gesmeerd.


wie weet heeft iemand wat aan de info...
Mocht dit bij 'n transalp ofzo hetzelfde zijn, dan mogen de mods het in 'techniek algemeen' gooien!

... was ooit lid ...

Offline PimW

Re: luchtfilterkastlekkage
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2012, 17:12 »
Ik heb een hele tijd terug hetzelfde al eens gedaan bij mijn alp, maar dan gewoon met zwarte kit. Werkt ook uitstekend.

Offline Brombeer

Re: luchtfilterkastlekkage
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2012, 18:26 »
Tsja... Ik heb dat in 2001 al bij mijn twin gedaan. En mn XR bijv. moest dat ook. Dat heeft niet veel met wereldreizen of extreme belastingen te maken. Ouderdom is dat. En de oplossing is ook al niet spectaculair. Vloeibare pakking of black silicone o.i.d. do the trick.

Da's beetje twitter dat je de batterij van je AB kunt vervangen..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PH-ADW

Re: luchtfilterkastlekkage
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2012, 20:13 »
Heb al dat kit werk bij mijn AT ook vervangen. Het orginele spul was gewoon vergaan.
Oud spul er uit gepeuterd, ontvetten, opruwen, nog eens ontvetten,  kitspuit er langs en klaar.
Ervaring is de kennis die je in staat stelt een fout te herkennen als je hem nog een keer maakt.

Offline PimW

Re: luchtfilterkastlekkage
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2012, 20:36 »
Precies, die rand droogt gewoon uit en dan rot het eruit.

Zoals ook je inlaatrubbers verdrogen, brandstofslang hard word, vacuum membranen op den duur scheuren, banden verdrogen, keerringen uitlubberen en die rubbertjes van de kuipbevestigingsbouten scheuren.