Hoi,
Eind vorig seizoen heb ik twee verangende CDI units in mijn XL600V alp gestopt omdat de originele (ook na opnieuw solderen) problemen bleven geven. Sindsdien rijdt 'ie weer super. Alleen slaat hij niet meer af op het moment dat de zijstandaard uitgeklapt is en je schakelt in een versnelling.
Het zijstandaard-lampje op het dashboard werkt gewoon, dus de schakelaar bij de standaard lijkt me niets mis mee en omdat het gelijk met het vervangen van de CDI units zich is gaan voordoen, ben ik toch geneigd de CDI units de schuld te geven. Herkent iemand dit probleem?
Verder viel het me op dat de motor niet wil starten als hij niet in zijn neutraal staat. Hoort dat zo of zou dat ook te maken kunnen hebben met de andere CDI's? Ik zit een beetje te spelen met het idee dat er wellicht op deze nieuwe CDI's net twee draadjes andersom aangesloten zouden moeten worden ofzo (die van de zijstandaard en neutraal). Maar ik heb voor dat idee nog geen sluitende beredenering kunnen vormen
Mijn motor is momenteel een weekje touren in Duitsland met een vriend van me, maar zodra hij weer thuis staat zal ik even het type CDIs dat er in zit opzoeken.
Ik hoor graag jullie ideeen hierover.
Groeten,
Jonas