Auteur Topic: achterdemper probleempje  (gelezen 1413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sheepy

achterdemper probleempje
« Gepost op: 21 mei 2012, 22:58 »
zo hier een kleine update van mij, de rd04 sinds vrijdag geheel gedemonteerd, gaat leuk worden, binnenkort wat fotos.
alles aan het stralen en de ook de kuip en kappen zijn geschuurd en de tank al in de grondverf gespoten.
vandaag de achterdemper gedemonteerd en ja ach wat zal ik zeggen, ik kon even niet wachten en heb een klein foutje gemaakt door de nippel er proberen af te draaien maar ja deze zat niet met draad in de behuizing >:( . dit ga ik op mijn werk hardsolderen, goede hoop dat dat goed komt... mijn vraag verder is, de olie wil ik gaan vervangen, heeft iemand tips over hoeveel en hoe ik dit het beste kan doen ? het betreft een Showa demper, heb nog niet kunnen vaststellen of dit de orginele is...
wie o ie heeft goede tips, ja een nieuwe zeker maar ze zijn prij..

mark

Offline Brombeer

Re: achterdemper probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2012, 23:31 »
Welke nippel heb je geprobeerd eraf te draaien? Ik dacht serieus eerst dat het het om je uitlaatdemper ging.

ATF-olie kun je gebruiken om te vullen. Maar er zit ook nog een hoeveelheid stikstof in, de vraag is hoe je die erin gaat krijgen. Hardsolderen, ik weet het niet. In de demper zitten rubber cups en keerringen. Bovendien zou het van binnen bij verwarmen wel eens explosief kunnen worden.

Nou weet ik ook niet alles, maar ik zou eerst even goed informeren wat je mogelijkheden zijn. Voor zover ik weet zijn de standaard Showa schokdempers niet te reviseren. Aftermarket producten doorgaans weer wel.

Succes, Bromz
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: achterdemper probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2012, 23:37 »
 plaats eens een foto zodat we zien waarover jij spreekt  ... wat je dus stuk hebt gemaakt

overigens  deel ik de mening van brombeer weg blijven met de vlam.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline sheepy

Re: achterdemper probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2012, 00:15 »
ik zal morgen een foto maken van de achterschokbreker met de afgebroken nippel....kan de olie vullen maar stikstof kan ik laten doen bij een revisie bedrijf.. ?
alvast bedankt voor jullie reactie

Offline Hotel 317

Re: achterdemper probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2012, 02:15 »
Ik zou lekker langsgaan bij bijv. Hyperpro. Hun doen schokbrekers om hun brood te verdienen, en zullen waarschijnlijk een beter resultaat boeken dan jij met je flesje ATF. Misschien kunnen ze je dempingschroef ook weer werkend maken: een euvel van deze schokdemper is dat die dempingsschroef he-le-maal niets meer uitmaakt.

Offline sheepy

Re: achterschokbreker probleempje
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2012, 21:30 »
hierbij de foto van de afbebroken nippel

Offline Hotel 317

Re: achterdemper probleempje
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2012, 22:56 »
ooohh....  Nu de boel drukloos is zeg ik: lassen. Eventuele rubbers (zuiger inwendig?) zo ver mogelijk uit de buurt halen en gaan. stuk is het immers toch al.

Mocht dat geen oplossing blijken te zijn: hoe veel bied je voor een gebruikte Showa? misschien heeft iemand wel wat liggen  ;).

Offline Brombeer

Re: achterdemper probleempje
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2012, 23:42 »
ik heb nog een RD07 demper, maar die zal wel niet passen..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline sheepy

Re: achterschokbreker probleempje
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2012, 06:55 »
ik ga vandaag de nippel erop hardsolderen en dan laten vullen bij een revisie bedrijf...geen idee hoe ze de stikstof erin persen ???