Ik denk ook aan die spanner, of zit er ook een naaldlager in de small-end? Dat kan ik niet zien op exploded-view tekeningen. Het is een beetje een rinkelend geluid, het geluid klinkt wel een beetje als het small-end lager van mijn MT-tje vroeger, maar dan verontrustender
Volgens mij is het inderdaad de voorste cilinder, maar zoals brombeer ook al zei, bij een tweecilinder is elke reparatie keer 2.
als je afh van de dealer bent moet je rekenen op ca 400 tot 600 euri onkosten
incl nieuwe spanners en nieuwe distributie kettingen
ja, zo'n bedrag verwachtte ik al minstens.
Op zich kan ik wel sleutelen, maar dat moet allemaal achter in de tuin dan. Was niet echt mijn idee van een motor hebben, maar aan de andere kant is het ook altijd wel een beter gevoel als je het dan weer zelf hebt gefixed. Mijn brommertjes heb ik altijd wel zelf gerepareerd.
voorop gesteld dat ik niet weet waarom je uberhaupt een motorfiets hebt gekocht met ca 90.000km is het wel jammer dat je jezelf direct allerlei doom beelden voor spiegelt
de meeste transalp modellen gaan stuk aan rijden zonder olie !
als je enkel zekerheid zoekt moet je op zoek gaan naar een nieuwe motorfiets... het voordeel van fabrieks garantie kan dan geruststellend werken
Haha, heb je helemaal gelijk in! Eigenlijk had ik gewoon zin om even snel een motor te kopen, en niet veel zin om me er eerst goed in te verdiepen. Het idee was dat ik eerst maar even een goedkoop ding wou, op de gok dat ik er wel een seizoentje mee vooruit kon.
Een kameraad van me had ook voor 1000,- een motor gekocht, maar die heeft in 3 jaar nog geen 1000 km gereden, en hij heeft dus ook vrijwel niks met dat ding. Zo dacht ik ook eerst, maar blijkbaar heb ik meer lol aan rijden dan hij, en meer km's meer reparaties blijkbaar.
Het grootste punt is dat mijn motor altijd buiten staat, niet zal worden gepoetst en ik dus niet zo'n dure wil. Maar inderdaad, blijkbaar had ik wel meer rekening met de km-stand moeten houden