Techniek > Honda Africa Twin

Dynojet niet af te stellen

(1/5) > >>

gapps:
Hey allemaal

heb jullie hulp/ mening nodig! Liep al een tijdje te morren met het gebrek aan koppel onderin. Na veel leeswerk en rondkijken heb ik gekozen voor een Dynojet en k&n filter op mn rd04.

Setje er netjes op gezet, met de 126 sproeiers voor en achter (standaard is dat resp. 118 en 122). Nu laten afstellen op de dyno bank bij een garage. Daar zeggen ze dat alles veel te rijk staat, zelfs met 122 sproeiers (voor en achter) en de gasnaald op de één na laagste stand. Nu zet hij de naald op zn laagste stand, met 118 sproeiers.

De motor verbruikt veel olie. Nu vermoed ik dat dat invloed heeft op de co meting, wat denken jullie? Als dat het is, ben ik bang dat de achtste cilinder mss niet genoeg gekoeld wordt.. Welke sproeiers hebben jullie ingebouwd met de Dynojet naalden?

Honda zegt bij olielekkage eerst de kleppen/steeltjes zitting te checken. Is dit te doen en is vervanging lastig 'in de schuur' uit te voeren??

Tnx m8'ts!

Neet:

--- Citaat van: gapps op 30 mei 2012, 19:05 ---Welke sproeiers hebben jullie ingebouwd met de Dynojet naalden?

--- Einde van citaat ---

Ik heb de grootste op de RD07A, gemonteerd volgens de gebruiksaanwijzing en het loopt als een zonnetje.

gapps:
Hmmm.. dan móet er wel iets aan de hand zijn... mss met de verbranding  zelf? Morgen gelijk compressie laten meten. Bougies zijn praktisch nieuw (iridium).

Neet:
Welk bouwjaar heb je?

Sandra:
Bij aanschaf 3 jaar geleden, zat er al een Dyno-kit om mijn '99 transalp (toen 5700 km) bij Herbert zijn '98 transalp (toen 13.000 km) niet.
Stel je niet teveel voor van de montage van Dyno, ik merk geen verschil wanneer ik op Herbert zijn motor rijd.
Hoeveel km heeft jouw motor gelopen? 
Succes!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View