Techniek > Honda Transalp

Alpie knalt er op los

(1/1)

Menno:



De Transalp (1994) van een vriend van mij heeft sinds kort een probleem. Op zich rijdt ie prima, maar als hij in de 5e versnelling bij een snelheid van 120 km/u het gas los laat dan knalt de motor er op los. Nu is hij zo a-technisch als het maar kan, maar hij is benieuwd wat het probleem is en of het schadelijk is voor zijn motorfiets.


Wie heeft er enig idee wat het kan zijn en belangrijker, hoe het op te lossen.

Sandra:
Je zou zeggen: onverbrandde gassen die op dat moment verbranden in de uitlaat. Wel gek dattie dat alleen bij 120 km per uur doet... :-\

4Plugs:
Originele uitlaat of aftermarket?

Check bij een originele uitlaat of het regenwatergaatje verroest is / groter geworden is. Dit kan het knallen verklaren omdat het dan meer dan normaal valse lucht trekt bij het dichtdraaien van de gashendel. Wellicht kan het afstellen van de carbs ook uitkomst bieden.

Aftermarket: als het een open uitlaat is ook niet verwonderlijk. Mijn Laser knalt ook voortdurend, alleen dan bij lagere toeren.

Menno:



Het is de originele uitlaat. Ik zal ff naar die gaatjes kijken, maareh... waar zitten die bij een Alp?

Two Plugs:
Op het laagste punt, ongeveer waar de 'knik' zit vanaf het 'zwarte' gedeelte ri de uitlaatbochten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View