Auteur Topic: AT zadel woesthoff  (gelezen 5900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Annoyingthing

AT zadel woesthoff
« Gepost op: 01 juni 2012, 11:30 »
Aloha,

Na een paar lange tourtochten samen op de @T te hebben gemaakt zijn we tot de conclusie gekomen dat het originele zadel het net niet is, zeg maar gerust helemaal niet  ;)
Dooie billen en ballen na een uur rijden en een vrouw die in je nek hangt tijdens het remmen is toch net even minder.

Oplossing een ander zadel maar welke?
iig eentje met meer zitcomfort en afgebakende zitplaatsen zodat ik ook een eigen plek heb en niet in de tank geplakt zit ... bij hard remmen natuurlijk  ;)  8)

Tijdens onze zoektocht kwamen we langs de site van www.woesthoff.nl terecht en zagen dit omruilzadel

Sorry voor de waanzinnig grote afbeelding maar krijgen hem niet beter van hun site afgeript  :-[
ff gewijzigd door mod naar betere variant



Onze vraag is, heeft iemand ervaring met dit look a like Corbin zadel?
Of heeft er iemand zijn zadel laten aanpassen in de buurt van Rotterdam en daar goeie ervaringen mee?

Lezen graag jullie reacties en ervaringen.

grtz Eric en Jeannette
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2012, 13:32 door varaderohuibje »
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Oldtimer

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2012, 12:02 »
Heel veel info vindt je met de zoekfunctie op dit forum.

Look a like is wat het zegt. Het lijkt op Corbin, maar is het niet.
Er wordt een standaard basis gebruikt van een AT om een corbin look zadel op te bouwen.

Veel beter is een origineel zadel van Corbin, of je laat er een maken. De adressen vind je uiteraard wel hier. Gewoon even zadel intikken rechts boven in dit scherm.
Ik heb hele goede ervaring met Viking Seats, maar vanuit Rotjeknor is het wel een eind fietsen.
http://www.vikingseats.nl/
Hij maakt je zadel precies zoals je 't wilt hebben en waarschijnlijk heeft hij ook wel een vervangend zadel ter overbrugging.
Rene, heel schikkelijke kerel en ook belangrijk....absoluut niet duur. Ik heb een Varadero zadel laten aanpassen en geheel opnieuw bekleed voor nog geen 150 euro.


Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Annoyingthing

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2012, 21:38 »
Je hebt helemaal gelijk Oldtimer.

We hadden wel gezocht op zadel laten aanpassen maar daar kwam alleen touratech en africaqueens uit en dat zochten we niet.

Blijft alleen nog staan eventuele adressen/aanbevelingen van zadelbekleders in de buurt van Rotterdam  :D
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Bono

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2012, 21:53 »
En Kommer Parts in Garderen.

Ik heb ervaring met zo´n zadel. Was van Corbin en zat destijds op mijn Alp. Ik zelf zat erop als een vorst. De passagier zat een etage hoger en had minder plek. De passagier vond het niet comfortabel. Wat tips om rekening mee te houden als je gaat voor "afgebakende zitplaatsen".

Grt. Han
-- Han --

Offline The Headless Horseman

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #4 Gepost op: 03 juni 2012, 21:59 »
www.rayz.nl in Dordrecht

of

www.tijgerleathers.nl in Den Haag
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Annoyingthing

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #5 Gepost op: 03 juni 2012, 22:17 »
@ Han,

Voordat we de At hadden ook een Alp gehad en later een Corbin zadel erop gehad, zat perfect kan niet anders zeggen maare de prijs daarvan :o
Nu dus minder budget dus moeten ff wat vindingrijker zijn dus geen Corbin  ;)
Wat je zegt over afgebakende plekken daar houden we idd heftig rekening mee zeker omdat ze het nu leuk vind om mee te gaan.
We hebben alleen te maken met het "Calimero effect" ik is groot en zij is kleiner en zij wil ook graag een beetje kunnen zien wanneer er een bocht aankomt  ;D

Het zadel van Bagster komt aardig in de buurt, alleen vinden we dat een beetje tricky om te bestellen zo online,je weet bijgod niet wat je terug gaat krijgen.
Je kan daar ook je hoogte aanpassen maar wat doet dat met het zitcomfort en positie?

iig bedankt voor de tips, die nemen we zekers mee  :)

@ René

Hai René,

De site van Rayz hadden we idd gevonden naar aanleiding van een topic hier alleen is die denk ik verhuisd want het adres is nu
Tolhuisweg 16, 9475 pg Midlaren en das helaas in het hoge noorden  :'(
Hadden het toetsenbord al vol legge kwijlen van de mooie voorbeelden maare een beetje uit de route zeg maar  ;D
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline The Headless Horseman

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #6 Gepost op: 03 juni 2012, 22:34 »
Hiiii Eric  :)

Oh, wist ik niet dat Ray verhuisd is  :-[
Nou ja, maakt niet uit, is wsl. toch boven je budget  ;D

Heb zelf een prima ervaring met Tijger Leathers. Alles is mogelijk en klaar terwijl je wacht, voor een schappelijke prijs  8) Aanrader!

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Annoyingthing

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2012, 22:45 »
Hiiii Eric  :)

Oh, wist ik niet dat Ray verhuisd is  :-[
Nou ja, maakt niet uit, is wsl. toch boven je budget  ;D
Is of was die dan zo duur dan?

Heb zelf een prima ervaring met Tijger Leathers. Alles is mogelijk en klaar terwijl je wacht, voor een schappelijke prijs  8) Aanrader!

Grtz,
René

Dan gaan we daar maar eens langs voor info met ons wensenlijstje en voorbeelden  ;D
Eerdaags ff een lange tocht maken met een papiertje bij de hand om de "pijnpunten" van het originele zadel op te schrijven zodat we goed beslagen ten ijs komen daar.
Heb jij toevallig nog een richtprijs wbt het aanpassen van een zadel?
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Menno

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2012, 22:51 »



Of een bezoekje aan: http://www.alles-fuern-arsch.de


Ze hebben alles voor de kont....

Offline The Headless Horseman

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2012, 22:53 »
Laatste keer dat ik er was hebben we het zadel van Ria's Alp aan laten passen. Sowieso een laag harder schuim er in en de duoplek af laten vlakken om schuiven te voorkomen. Plus een nieuw dekje er op, was in totaal meen ik 150,- en dat vond ik erg schappelijk  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Annoyingthing

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2012, 23:03 »


Of een bezoekje aan: http://www.alles-fuern-arsch.de


Ze hebben alles voor de kont....

Alles für'n Arsch  ;D

Ziet er idd prachtig uit alleen even terug voor een aanpassing wordt lastiger, weer op vakantie naar de eifel pfff  8)

Probeer het voorlopig te vinden "hier om de hoek" zodat terug gaan makkelijker is maar thanks voor de tip  ;)
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Annoyingthing

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #11 Gepost op: 03 juni 2012, 23:05 »
Laatste keer dat ik er was hebben we het zadel van Ria's Alp aan laten passen. Sowieso een laag harder schuim er in en de duoplek af laten vlakken om schuiven te voorkomen. Plus een nieuw dekje er op, was in totaal meen ik 150,- en dat vond ik erg schappelijk  8)

Is idd niet duur en past in ons budget, blijft er misschien nog wel wat over voor een leuk kledingstukje grinzzz :P

Thanks voor de info
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Nikotech

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2012, 18:49 »
Is idd niet duur en past in ons budget, blijft er misschien nog wel wat over voor een leuk kledingstukje grinzzz :P

Thanks voor de info


Heb er ook mijn AT zadel laten aanpassen, Verhogen en dus een nieuw dekje.  Klaar terwijl u wacht. Leuk om een vakman bezig te zien. Na een tijdje terug geweest omdat het toch niet helemaal " lekker zat "  Zonder probleem/kosteloos aangepast ook weer klaar terwijl u wacht.
En idd er hangen leuke setjes kleding..........:)
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Annoyingthing

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2012, 11:41 »
En het is geworden ...... om dit topic compleet te maken  ;)

Na een waanzinnige mooie vakantie in de Ardeche en Cevennen [FR], motor in de camper, en vanaf de camping verschrikkelijke mooie toertochten gemaakt, kwam toch weer de beperking van het standaard zadel boven drijven nl pijn in dem arsch. :o

Terug in Nl besloten om te gaan kijken voor het omruil zadel van Woesthoff gezien de positieve reacties op dit forum.
Van te voren even gebeld en 1 zadel gereserveerd voor die dag en er naar toe gereden.
Voor onze vakantie waren we, voor info, al bij een bekleder hier in Hellevoetsluis geweest en bij tijger leer in den haag en beide kwamen zo rond de € 240,-.

Aangekomen daar hebben we het zadel bekeken en gekocht en de volgende dag gelijk uitgeprobeerd en kunnen zeggen whauw  ;D
Wat een verbetering, stukken minder last van zadelpijn en allebei hebben we nu onze eigen plek en je blijft daar ook automatisch op hangen en toch nog ruimte om wat te gaan verzitten.

Achterop is de ervaring dat je veel zekerder zit en wat hoger zodat er over de schouders meegekeken kan worden en dat maakt het allemaal relaxter rijden.

Conclusie; € 135,- wel besteede euries voor een goed zittend en uitziend zadel  8)  :D
Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Joene

Re: AT zadel woesthoff
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2017, 21:55 »
Ik heb op mijn AT een zadel van Pharao Bikes fijn zitje met een lekker stroef oppervlak.
Kosten weet ik niet zat erop bij aankoop