Techniek > Honda Transalp

Speling tandwiel-as, motorblok total loss?

(1/1)

Remmco:
Omdat m'n Transalp (2001) olie lekte bij de voortandwiel-as zou de oliekeerring daar vervangen worden.
Helaas bleek toen dat er zoveel speling op de as zat dat de lagers wel stuk moeten zijn.
Reparatie zou zo duur worden dat de motor in feite total loss is. De motor zou eigenlijk niks meer waard zijn.

Ik hoorde al een tijdje wat geratel soms, vooral als ik m'n gas los liet, maar meer alsof de ketting aanliep.
Ik denk dat het al zo'n 1500 kilometer aan de gang is.

Heeft iemand op dit forum enig idee of dat inderdaad zo'n dure reparatie is en of het ook zin zou hebben?
Ik kan me voorstellen dat het kwaad al geschied is met stukjes lager in het motorblok.. :'(

Groet, Remco

Waffie:
 hallo remco,

over welk model spreken we

de XL 650 V ?
  zo ja dan heb ik misschien een goede optie
mvg ad

Remmco:
Hoi Ad,

Ja het is een XL 650V. Misschien ken je hem nog, zo'n anderhalf jaar geleden heb ik er bij jou Hyperpro's op gezet.  :D

Ben benieuwd naar de opties!

Groet, Remco

Hotel 317:
Als je een blok laat openhalen, is het met het arbeidsloon in west-europa waarschijnlijk zelfs goedkoper om een gloednieuwe motor aan te schaffen.

Zelf doen, meenemen naar het oostblok, of een blok van onbekende staat op Marktplaats op de kop tikken, zijn de opties.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View