okay, daar gaan we dan...
M'n ATtje heeft er nu 130.000 km opzitten en het olieverbruik lijkt snel te stijgen.
Ik vertrok de trip met 1 liter op de 8000 ofzo, eenmaal in Colombia was dit 1 op de 6000 ofzo en nu (in Zuid Afrika) lijkt het toch wel richting de 1 liter op de 2500 ofzo te gaan.
Het lijkt flink erger te zijn geworden na een oliewissel naar Repsol Volsyntheet (ik reed altijd halfsyntheten) maar na de Repsolconsumptie weer overgestapt op halfsyntheten, geen verbetering.
Waar kan ik dit zoeken?
Ik vrees dat ik het antwoord weet... kilometrage, maar mocht iemand toch een gekke tip hebben of een ervaring dan hoor ik het graag.
Zijn er bekende euveltjes die ik misschien op kan lossen? Da's eigenlijk m'n vraag! Blokrevisie is geen optie.
ter info:
- Nog nooit een druppel lekkage gezien
- De carbbeluchtingsslang onder de motor heeft z'n dopje verloren, dus ik heb een tijdje met die slang open gereden; lurkt ie dan bakken zand naarboven?
- Ik rijd nu 10W40 wat misschien wat te dun is voor 'warm Afrika', al is het hier niet eens zo warm nu ;-).
- Blokje draait echt keurig netjes en krijgt alle liefde die 't verdient.
Het gaat om deze motor: