Auteur Topic: Ervaringen met deze olie?  (gelezen 3407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline roland65

Ervaringen met deze olie?
« Gepost op: 01 juni 2012, 19:56 »
Dag allemaal.

Kreeg een mail van RAD met diverse kortingen waaronder deze

http://www.rad.eu/nl/c/p/35264-eurol-eurol-motorcycle-10w-40-sg-semi-synthetic-4-liter-10w-40.htm

Zijn er mensen die ervaring met deze olie hebben in een 600 Transalp, want het is wel een heel nette prijs lijkt mij.

Ben benieuwd!

Offline Neet

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2012, 23:52 »
Ik zou het gewoon doen. Lijkt mij prima olie. Waarom die megadure in de Alp? 
Het is olie voor motoren met de juiste eigenschappen.

 

Offline Waffie

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #2 Gepost op: 02 juni 2012, 00:15 »
als olie voldoet aan de specificaties die de fabrikant stelt  is ze zondermeer geschikt.

echter deze specificaties waren van toepassing bij de fabrikage van de motorfiets en zijn inmiddels verovertroffen


maar het product zoals jij vraagt is zondermeer geschikt

echter de echte verschillen in o a slijtage zijn pas na vele km plezier misschien te meten maar veel is gewoon gevoel.

maar bedenk dat die 2.8 liter olie er in de praktijk ca 12.000 km in blijft en er onder normale omstandigheden misschien nog eens 2 liter bij moet wegens olieverbruik .

die zogenaamde duurdere olie zit op ca 15-17 euri de liter wat gewoonweg betekend dat de smeerkosten van je motorfiets ca 0.00625 ct kost per gereden km
als we  werkelijk kosten willen besparen gaat dit sneller door rustiger te rijden waardoor het  brandstofverbruik gunstiger is en banden langer mee gaan
enkel door  ondermeer de juiste banden spanning te hanteren .

het is dus maar waar je op wilt besparen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Neet

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #3 Gepost op: 02 juni 2012, 00:27 »
Dan koop ik toch liever die goedkope olie die gewoon goed is en kan de hele zomer gratis patat eten.
Zo kan je het ook zien natuurlijk.

Offline Waffie

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #4 Gepost op: 02 juni 2012, 00:35 »
dan denk ik toch dat jij al lang niet meer in een patat zaak bent geweest laat staan met de familie in een fast food keten die geen naam mag hebben

want de tijd van veul en goedkoop is toch echt voorbij

 ;D

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Neet

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #5 Gepost op: 02 juni 2012, 00:41 »
Ja, dat is ook wel weer zo.
Alhoewel, het zijn toch wel zo'n 30 zakkies patat met op de camping.
Of 15 zakkies patat met en 15 broodjes kroket.
Zou ik het in 1 keer kopen dan krijg ik waarschijnlijk wel 20 procent zomerkorting.
Ziet je toch gauw op 36 zakkies patat met.

Of 45 slushpuppies (hoe die dingen ook heten)

Voor mijn hele leven kraanleertjes, kan ook. Maar die heb ik al dus dat houd op.

Beetje off topic geloof ik.  :angel: 

Offline Waffie

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #6 Gepost op: 02 juni 2012, 09:11 »
ehhhh 3 x 17 = 54

en ca 3 x 6 + 18 maakt een verschil van  36...pleuri op ca 12.000 km

ik weet niet waar jij op de camping staat maar ik kom toch echt niet verder als 1,5 tanken, of een keertje 5 km te hard rijden laat staan 1 x met de fami naar de friet tent

het zal wel aan mij liggen maar inderdaad off topic >:D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Sandra

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #7 Gepost op: 02 juni 2012, 14:04 »
Dan koop ik toch liever die goedkope olie die gewoon goed is en kan de hele zomer gratis patat eten.
Zo kan je het ook zien natuurlijk.
Dan ga je zeker in de korte broek op de motor naar de cafetaria? :o
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Neet

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #8 Gepost op: 02 juni 2012, 14:57 »
4 liter kost 23.50
4 losse liters kosten 68,-

Verschil 44.50

Is toch echt 30 zakkies patat met van 1.50. En je houd nog olie over ook voor de volgende keer.
En minimaal 1 maal per jaar verversen he, zeggen we altijd....Niet alleen bij 12000 km.




Offline Waffie

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #9 Gepost op: 02 juni 2012, 22:12 »
 je hebt helemaal gelijk....

maar ik zou gaan voor de brandstof     1 op 16 of  1 op 19 bespaart per tank wel op 12.000 km circa  118 ltr brandstof

kijk dat is pas zuinigheid en ik weet niet hoeveel patatjes me

we gaan er mee stoppen want we zijn niet goed bezig.


nogmaals..  de specificaties die de fabrikant opgeeft stemmen overeen met de eisen die honda opgeeft....

« Laatst bewerkt op: 02 juni 2012, 23:51 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Neet

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #10 Gepost op: 02 juni 2012, 22:24 »
Ach ja Ad, het was ook maar een beetje dollen. Het slaat ook helemaal nergens meer op.

Even backtothepoint:

Ik weet dat als ik een nieuwe motor zou hebben dat ik wel mogelijk aan duurdere olie zou moeten vanwege de specs.

Ik geloof ook niet dat de 10w40 olie van Hein Gericke minder goed is. Misschien een heel klein ietsiepietsie beetje en zoals je al vermelde dat pas
mogelijk misschien na vele tienduizenden kilometers en dan is het nog maar de vraag of eventuele slijtage door de olie is veroorzaakt.
Regelmatig verversen en een nieuw filtertje is en blijft een must. Niet uitstellen dus omdat er duurdere olie in zit. (toch?)

Bij Hein en Motozoom (die heeft nu ook goedkope olie geloof ik) kom ik regelmatig en neem dan een flaconnetje van 4 liter en filters mee voor Lisette en mij.
(meestal heb ik nog wat olie over van de vorige keer)


 

Offline tukkertwin

Re: Ervaringen met deze olie?
« Reactie #11 Gepost op: 03 juni 2012, 00:25 »
Als Nijverdaller zeg ik Eurol oil is goeie olie! (wij van WC eend adviseren......) ;) ;D
Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.