goeden avond allemaal,
Zoals oldtimer al zecht:
"kruipolie en nog eens kruipolie."
Zelf gebruik ik meestal WD40.
Wat bij mij erg geholpen heeft om de bout van m'n achterbrug er uit te kunnen krijgen (wd40 was niet voldoende)
Slagtol er aan de boutkop kant op. En samen met een 2e paar handen met een grote doorslag of stuk staf en een flinke hamer op de kop van de een paar slagen losgedraaide moer slaan.
(pas op dat je de draad niet beschadigd) (slagtol voor de roterende pulsen.)
Weet niet of je er aan gedacht hebt maar zorg dat er geen spanning op het link-mechanisme staat.
Het probleem waar veel mensen tegen aan lopen is dat dit origineel allemaal min of meer droog in elkaar gezet is. De kans is dus groot dat jou bout 1 vast is gaan rotten in de bus waar het lager omheen draait. (zie de bus zo snel niet op jouw tekening)
Dus trek er gelijk een conclusie uit voor als het weer in elkaar moet. haha
Succes en we horen uiteraard graag hoe het afgelopen is
gr Rosiaantje