Auteur Topic: luchtfilter xl 650 vervangen  (gelezen 1491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RGS

luchtfilter xl 650 vervangen
« Gepost op: 04 juni 2012, 16:02 »
Dag allen,

Wil graag het luchtfilter vervangen of schoonmaken.
Benzinetank verwijderen inclusief zijkappen of kan dit ook zonder.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Hoor het graag. ;)

Groet,
René

Honda Transalp XL650    BJ 2005


Offline len_tour

Re: luchtfilter xl 650 vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2012, 16:20 »
Bij de 650 idd buddy en tank er af. Misschien moeten de zijkappen dan ook los (bij de 600 wel iig). Schroeven los van de plastic behuizing deksel optillen en je bent er.

Succes,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline ErikB

Re: luchtfilter xl 650 vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2012, 16:27 »
Voor aan bij de tank zitten zowel links als rechts als ik het mij goed herinner twee kunststof pinnen die in een rubber tule in de tank vallen, deze moet je eerst lostrekken. Als je de kuip niet wilt verwijderen, dan is het handig als je dit met z'n twee doet, dat voorkomt beschadigingen. Dan de bout onder het zadel losdraaien. Denkt aan de twee leidingen achter aan de tank, en de vacuum en de benzineleiding. Ook moet de kabel van de benzinemeter worden afgekoppeld. Daarna kun je de tank erafhalen

Let erop dat het luchtfilterhuis na montage goed afsluit. Bij mij trok deze altijd wel ergens valse lucht naarbinnen op een plek onder het luchtfilter, hierdoor waren er altijd wel wat zandsporen zichtbaar in de luchtfilterbak. >:( Tegenwoordig tape ik het filter rondom de rand af met DuckTape. Dit werkt erg goed, en heb nu geen rotzooi meer in de luchtfilterbak. 8)
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2012, 16:50 door ErikB »

Offline RGS

Re: luchtfilter xl 650 vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2012, 16:42 »
Bedankt Lennert voor de snelle reactie.
Ga het vanavond proberen.
Ik laat wel weten of het gelukt is.

Grt  René