Auteur Topic: Kappen  (gelezen 3843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Theo K.

Kappen
« Gepost op: 05 juni 2012, 13:03 »
Zijn de kappen (met name de achterkappen) van een transalp uit '95 te vervangen door kappen van een oudere type? Door een valpartij en verschillende (lompe) onderhouds-beurten zij de bevestigings-nokjes  afgebroken en is het enige wat die dingen op hun plaats houd duktape en de beugels van de zeikoffers. nu wil ik heel die kappen vervangen maar de originele zijn nieuw veel te duur naar mijn zin en tweede hands vrijwel niet te verkrijgen wel zie ik regelmatig de kappen van oudere modellen voorbij komen ik heb zelfs nog overwogen om een niet lopende type uit '90 voor een prikkie te kopen voor de onderdelen die erop zaten "]Kappen, valbeugels, middenstandaart, wielen  end" maar ja als dat niet past zit ik er mooi mee te kijken. Wat zeggen jullie?
XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Offline len_tour

Re: Kappen
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2012, 13:07 »
http://www.boonstramotoren.nl/home/index.html hebben een hoop TA onderdelen.

Succes,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline len_tour

Re: Kappen
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2012, 13:21 »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Oldtimer

Re: Kappen
« Reactie #3 Gepost op: 05 juni 2012, 15:02 »
Citaat
de bevestigings-nokjes  afgebroken en is het enige wat die dingen op hun plaats houd duktape

Er zijn veel betere manieren.
Onlangs heeft Roland hier iets over geplaatst. Het werkt gewoon perfect als je lego in aceton oplost en dat als lijm gebruikt.
Is in elk geval veel goedkoper dan andere kappen.

Verder de wielen zijn voor wel eender, maar achter krijg je te maken met trommel versus schijfremmen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline roland65

Re: Kappen
« Reactie #4 Gepost op: 05 juni 2012, 15:31 »
Maar dan is het wel handig dat je de nokjes nog hebt!
Ik ben aan het experimenteren geweest met malletjes van klei, zand en weet ik veel, maar
heb de ultime combie om een goede gietmal te maken nog niet gevonden.

Offline len_tour

Re: Kappen
« Reactie #5 Gepost op: 05 juni 2012, 16:23 »
Ik heb heul veul tweecomponentenlijm in combinatie met glasvezelmatjes gebruikt werkte ook. De vraag was niet hoe kan ik het lijmen dus ging er vanuit dat de nokjes weg zijn. Idd lego ook veel over gehoord
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Timy

Re: Kappen
« Reactie #6 Gepost op: 05 juni 2012, 16:37 »
type uit '90 voor een prikkie te kopen voor de onderdelen die erop zaten "]Kappen, valbeugels, middenstandaart, wielen  end" maar ja als dat niet past zit ik er mooi mee te kijken.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de kans zeer groot is dat je uiteindelijk dezelfde staat treft als je eigen onderdelen als zijn. Overigens past het meeste wel 1 op 1 op de 94-er, dat dan weer wel!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Sandra

Re: Kappen
« Reactie #7 Gepost op: 05 juni 2012, 16:56 »
Wij vetten die rubbers waar die nokjes in moeten elke keer als de kapjes eraf zijn goed in, dan knapt de boel niet zo snel af. Wel met beleid eraf halen uiteraard, maar daar was je al achter...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline roland65

Re: Kappen
« Reactie #8 Gepost op: 05 juni 2012, 17:36 »
Ik heb heul veul tweecomponentenlijm in combinatie met glasvezelmatjes gebruikt werkte ook. De vraag was niet hoe kan ik het lijmen dus ging er vanuit dat de nokjes weg zijn. Idd lego ook veel over gehoord

Voordeel van Lego is dat het versmelt met de kap,  2 componenten lijm wil nog wel eens weer losbreken.
Bovendien is acceton met Lego veel goedkoper dan glasvezel matjes; ook niet onbelangrijk in deze tijden!

Offline Oldtimer

Re: Kappen
« Reactie #9 Gepost op: 05 juni 2012, 18:22 »
2 componentenlijm werk echt niet. Het versmelt het materiaal niet en zit eigenlijk alleen maar om de breuk heen. Echt hechten doet het niet.
Ik heb verschillende lijmen geprobeerd en geen van allen werkt echt goed.

De door Roland aangegeven methode werkt wel. Ook de zwakke hoekjes van mijn zijscherm van de Varadero hiermee vastgemaakt. Het zit nog steeds, terwijl ik met 2 compo lijm aan de 3e keer toe was. Ook een voordeel hiervan is dat als er stukjes uit het materiaal weg zijn, kun je dit gewoon opvullen.

( vraag gewoon een demonstratie aan bij Roland65 ) hij komt graag bij je langs  >:D  met het potje  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Driepinter

Re: Kappen
« Reactie #10 Gepost op: 05 juni 2012, 19:15 »
Dit is ook goed spul hiervoor:  http://www.innotec.nl/nl/images/products/Repaplast.pdf

Het word veel aan garages verkocht voor kunststofreparaties, maar natuurlijk wel veel duurder dan lego :)

Offline roland65

Re: Kappen
« Reactie #11 Gepost op: 05 juni 2012, 21:59 »
( vraag gewoon een demonstratie aan bij Roland65 ) hij komt graag bij je langs  >:D  met het potje  8)

Alleen binnen een straal van 20 km! :o

Offline Jonas

Re: Kappen
« Reactie #12 Gepost op: 05 juni 2012, 23:59 »
Ik heb net vandaag zo'n nokje weer vastgezet met Bison polymax. Nog te vroeg om te oordelen over de qualiteit van de reparatie, maar het is vrij sterk spul ,vult de lege ruimtes op en blijft enigzins flexibel. Mocht dat toch niet houden dan offer ik wel een keer wat lego-blokjes op, maar hopelijk komt het niet zo ver ;)