Auteur Topic: tanktas voor een 650 alp  (gelezen 2214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline snor

tanktas voor een 650 alp
« Gepost op: 11 juni 2012, 16:55 »
Hoi

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een tanktas voor mijn 650 alp. Maar vanwege de vorm van de tank past niet elke tas er lekker op. Nu was ik benieuwd met welk merk/type tanktas jullie rond rijden en hoe die bevalt. (bijvoorkeur 650 alp rijders natuurlijk  ;D)

Offline Soulfly_3

Re: tanktas voor een 650 alp
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2012, 19:13 »
Ik ben zeer te spreken over de Bags-Connection "Trip" Magnetic Tank Bag.
Niet een super grote tanktas maar past een flesje water, camera, brillendoosje en klein spul in. Als je hem uitritst kan er ook nog een shirt bij.
Er zit standaard geen vak voor de kaart bij maar deze is los te krijgen.
De band die erbij zit draai ik voor de zekerheid nog een paar keer om het stuur heen.

Offline Plukidu

Re: tanktas voor een 650 alp
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2012, 21:46 »

Ik heb de moto-detail® tanktas DUO van Louis (of van Motozoom, maar daar ie ie duurder), bevalt prima voor de 650,
niet supergroot, maar wel reuzehandig. http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=70017431&MorePicsZoomify=true&bestand=70017431_720_DET05_FR_08.jpg&dummy=0



Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

Offline roland65

Re: tanktas voor een 650 alp
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2012, 00:43 »
Ik heb een tas van Büse met magneten op mijn 600 zitten.
Das toch ook een rare tankvorm, maar hij blijft prima zitten!
Weet het type niet precies, maar het was de tas die je ook nog kan vergroten dmv. ritsen,
Hij was dacht ik rond de €40,-

Offline snor

Re: tanktas voor een 650 alp
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2012, 09:51 »
Dank jullie voor jullie reacties.
Alle door jullie voorgestelde tanktassen zien er goed uit, al vind ik de bags connection wat aan de kleine kant.
Zelf heb ik ook nog een aantal tassen gevonden die me wel aanspreken. De Touratech tanktas voor de 650 transalp en de hein gericke tuareq tanktas.
Een nadeel bij veel tassen vind ik de magneten. Het is de bedoeling om veel mijn fototoestel mee te nemen, en sd kaarten en magneten zijn volgens mij geen goede vriendjes.
Dus op dit moment gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar een tas die met riemen vastgezet wordt.
Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik tot nu toe altijd tanktassen heb gehad met magneten en nog nooit problemen ermee heb gehad.

Offline Two Plugs

Re: tanktas voor een 650 alp
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2012, 10:01 »
Wilde het nét schrijven... ga altijd voor een tanktas die middels riempjes en/of rits wordt bevestigd (of de heeele dure Bagster optie).

Ik gebruik mijn tanktas ook voor foto apparatuur en idd, sinds mijn overstap naar digitale fotografie (maar ook bv een smartphone, creditcard, keycard etc) is de magneettas 'in de ban'.

Daarnaast nog een nadeel...

Heb altijd met magneettanktassen gereden, maar de ervaring leert - hoe voorzichtig je het ook doet, met of zonder doekje of zeem er onder - dat aan de magneten gedurende de reis toch iets gaat plakken wat krassen in de lak veroorzaakt.

Als je veel gaat rijden, zou je een Bagster kunnen overwegen. Op een Bagster tankhoes passen nml meerdere verschillende tanktassen. Nadeel is dat de Bagster nieuw gewoon verschikkelijk duur is; ik heb de mijne (voor de Varadero) incl tankhoes en -tas voor € 120,- op de kop getikt op Ebay. Bijkomend voordeel... toen ik in 2004 overstapte op het nieuwe model Varadero, hoefde ik alleen een tankhoes te kopen. En Karinda rijdt nog steeds op de vorige Dero, idd, ook met mijn oude tankhoes.

Voordeel (vooral omdat ik m voor de DSR camera met lenzen gebruik): veel Bagster tanktassen zijn voorzien van een geintegreerde regenhoes die zich eenvoudig vanuit een opbergzakje onderaan de tas laat aanbrengen.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Cas

Re: tanktas voor een 650 alp
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2012, 13:13 »


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Ik heb zelf een Varadero en daar zat een magnetische tanktas bij toen ik hem kocht. Er zaten al kleine krasjes op de tank van de magneten en de tas was voor mij te klein. Ik wilde een grote tanktas en mijn keuze is gevallen op de Bagster Rider met een inhoud (uitgeritst) van 32 liter. De tas zit niet in de weg, dashboard is volledig zichtbaar en ik heb de volledige stuuruitslag. Ook tanken is geen probleem, je kunt de tas gewoon naar voor klappen. Nadeel is natuurlijk de tankhoes die je hiervoor nodig hebt, je vind hem mooi of je vind hem niet mooi, je kunt hem in ieder geval niet telkens verwijderen. De tas zelf zit er binnen een paar seconden op. Bagster maakt tankhoezen voor alle motorfietsen en hierop passen alle Bagster tanktassen. De Rider kan aardig wat bagage vervoeren en als je hem niet uitritst heb je amper door dat hij erop zit. De prijs is minder leuk, voor het hele spul ongeveer € 240,-.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.