Auteur Topic: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?  (gelezen 1156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Purplehaze

Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Gepost op: 20 juni 2012, 17:10 »
Hoi ik heb eindelijk mijn laserdemper mogen monteren op mijn transalp. Echter wanneer er iemand achterop zit, zit deze persoon met zijn laars/schoen tegen de demper aan... Dit heeft zwarte smeltplekken als gevolg. I

emand hier ervaring mee, of nog beter een oplossing voor? Zijn hier misschien bestaande hittenschilden voor of heeft iemand hier zelf zoiets gefabriceerd?

Hoor het graag.

Offline Paul

Re: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2012, 17:55 »
mijn wederhelft zit ook altijd achterop nog nooit geen last gehad van verschroeide schoenen en ik heb er ook een produro op zitten! misschien de voeten anders op de steuntjes zetten

Offline Sandra

Re: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2012, 18:54 »
Ik moet ook een hitteschildje maken voor mijn knipperlicht...
Laatst keek ik naar 't achterlicht dacht ik: wat hangt daar voor zwarte druppel?? Was dat een plastic ''smelt'' druppel, knipperlicht iets te heet geworden van het uitlaatgas.. ;D
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2012, 18:55 »
O, ehh ook door een pro duro dus, u zijt gewaarschuwd...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline MarcelTA96

Re: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2012, 20:04 »
Het "gesmolten rubber" probleem door de hak van mij duo-passagier heb ik ook bij de Produro op mijn Alp en heb er helaas nog geen oplossing voor.
Ik denk erover na om eenzelfde ovale "draad" constructie zoals op de originele uitlaat aan mijn rechter steun te monteren, maar dat moet ik nog testen.
De gesmolten richtingaanwijzer kun je oplossen door de richtingaanwijzer te verwisselen R <--> L. Daardoor komt hij hoger ten opzichte van de Produro te zitten.
Een eenvoudig aluminium plaatje aan de onderkant volstaat dan.

groeten Marcel

Offline Nikotech

Re: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2012, 20:59 »
Hoi ik heb eindelijk mijn laserdemper mogen monteren op mijn transalp. Echter wanneer er iemand achterop zit, zit deze persoon met zijn laars/schoen tegen de demper aan... Dit heeft zwarte smeltplekken als gevolg. I

emand hier ervaring mee, of nog beter een oplossing voor? Zijn hier misschien bestaande hittenschilden voor of heeft iemand hier zelf zoiets gefabriceerd?

Hoor het graag.


Wil wel eens kijken of ik een hitte schildje voor je kan maken. iets ala het hitteschildje welke op mijn site staat voor de AT. maar heb dan wel wat meer gegevens nodig qua maatvoering.
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Purplehaze

Re: Hitteschild oid voor op laserdemper Transalp pd06?
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2012, 18:14 »
Nou heb de TA van een kameraad van mij ernaast gezet, en mijn demper net even anders gemonteerd. Het hele zaakje is nu wat meer naar binnen toe op geschoven. Ik denk dat het probleem hiermee opgelost is.

Bedankt iig voor alle reacties.

Wat mij betreft kan er een slotje op.