okay, heb de bon voor me ;-)
TA 1715 (6,5 euri per stuk) 17mm naaldlagers, maar dus 15mm breed en niet 16
SM 17245 17mm seals (1,90 euri per stuk)
Die 15mm maakt niets uit, het past gewoon al heeft het vast een 1/16e mindere levensduur :-P
Seals eruit wippen, en vervolgens de lagers er met een passende dop in de bankschroef uitdrukken. De nieuwe er ook zo weer indrukken.
Eventueel kun je MEER lagers erin stampen (sommige dan), omdat er tussen sommige lagers open stukken zijn. Hoe meer hoe beter lijkt me... Wel even meten van tevoren :-).
20mm lagers:
Die kon ik gewoon bestellen, ook de seals, zelfde maten als de Honda-lagers. Ik heb ze niet vervangen (maar dat gaat in NL wel gebeuren...) en heb dus geen onderdeelnummers.
verdere info:
Alle wiellagerseals kun je gewoon bij de lagerboer kopen, per stuk onder de 2 euro.
Ook de O-ring in je achtertandwiel-geval en de O-ring voor je oliepeilstok uiteraard. (kwartje tot 1 euro per stuk)
Balhoofdlagers: 32005 was bij meerdere lagerboeren gewoon leverbaar, prijzen rond 10 euro per lager.
(seals kun je eventueel hergebruiken als je heel voorzichtig bent en een beetje handig. Onderste lagerschaal inslijpen met de Dremel, en de seal NET NIET raken. Beitel in de sleuf, flinke klap erop en de schaal barst. Daarna voorzichtig eraf tikken en voila, seal herbruikbaar) Nieuwe seals is natuurlijk altijd beter, maar die zijn NIET aftermarket leverbaar als je in wakkiwakkistan bent.
In een bovenstaande post werd verwezen naar aftermarket lagers, maar 17,5mm diameter. De asjes van Honda zijn toch echt 17.0mm dus dat past niet! 22mm lang is leuk, maar niet voor dat lager waar je achterdemper op komt want dan vallen je seals eruit :-S.
Zoals Ad al aangaf ,de asjes moet je echt bij Honda bestellen, kosten 6-10 euro per stuk geloof ik.